phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Stemmer at det kan være et poeng - for de som har behov for å modde. Innrømmer at jeg har moddet både SNES, PS og Xbox, mest for eksperimenteringens skyld, men nå kjøper jeg det jeg spiller - i likhet med at jeg også betaler for drivstoffet, maten og strømmen jeg bruker 5198245[/snapback] joda, men med xbox f.eks, så er det jo enormt hvor mye mer muligheter man får ved å modde den. ikke bare til å piratkopiere spill, men til å bruke den som et billig mediacenter i stua. men slik jeg har forstått det så har vel xbox360 litt mere av disse funksjonene integrert orginalt? mulighetene til å se film og spille av musikk osv fra harddisken? men man må vel modde den for å kunne putte inn en harddisk med litt brukbar størrelse så da er man jo like langt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 og et lite minus er at de nyeste burkene er som regel verst og modde. Er det ikke motsatt da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er det ikke motsatt da? 5198313[/snapback] nei? de første utgavene som slippes er jo de med flest "sikkerhetshull".. etterhvert som modchips lanseres og nye utgaver av konsollen kommer så tetter de jo de sikkerhetshulla de har mulighet å tette. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Er det noe behov for å sette inn ny harddisk i 360'en hvis du ikke skal piratkopiere? Ettersom den har standard USB-tilkoblinger, bør det ikke være mulig å koble til en ekstern HDD evt. streame trådløst? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er det ikke motsatt da? 5198313[/snapback] nei? de første utgavene som slippes er jo de med flest "sikkerhetshull".. etterhvert som modchips lanseres og nye utgaver av konsollen kommer så tetter de jo de sikkerhetshulla de har mulighet å tette. 5198378[/snapback] Det jeg mente jeg og, trodde du mente at de første var verst/vanskeligst å modde. ^^ Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er det noe behov for å sette inn ny harddisk i 360'en hvis du ikke skal piratkopiere? Ettersom den har standard USB-tilkoblinger, bør det ikke være mulig å koble til en ekstern HDD evt. streame trådløst? 5198392[/snapback] hm, det er jo et poeng. til film og musikk osv så burde jo det holde ja. til piratkopiering blir det nok verre, ikke å anbefale å spille spill via usb'n regner jeg med. nei man får nå bare vente og se! gleder meg til januar når jeg får penger. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er det noe behov for å sette inn ny harddisk i 360'en hvis du ikke skal piratkopiere? Ettersom den har standard USB-tilkoblinger, bør det ikke være mulig å koble til en ekstern HDD evt. streame trådløst? 5198392[/snapback] Større harddisk eller ikke, 360 har uansett dårligere funksjoner for medieavspilling enn en (moddet) Xbox med Xbox Media Center, ihvertfall ifølge det jeg har lest. Blant annet er du nødt til å ha Windows Media Center for å utnytte en del av funksjonene. I tillegg tipper jeg at det kan bli trøbbel med å spille av nyere formater, med mindre de har en eller annen løsning for å oppdatere/legge inn dekodere. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg hadde egentlig lyst på Xbox 360 selv, men i likhet med trådstarter er heller ikke jeg spesielt imponert over lanseringstitlene. Oblivion var stort sett den eneste jeg virkelig hadde lyst på, men nå har ikke det noen stor betydning siden jeg trolig kommer til å holde meg til PC-varianten uansett. Så for min del er ikke Xbox 360 så interessant, men det snur nok når det kommer spill til den som jeg virkelig vil ha. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Prøvde 360'en med en pre-release av Call of Duty 2 og King Kong i helga, og ble styrket i troen på at utviklerne trenger mer tid på å lage bedre titler før det blir aktuelt å kjøpe denne konsollen. Selvfølgelig pen grafikk på HD, selv om jeg ikke var imponert over AA-kvaliteten, men bortsett fra dette var det lite som ropte "neste-generasjonskonsoll". Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Xbox Demo-spillene har ikke AA aktivert.. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva er AA, hvorfor er ikke AA på demoene og hvorfor er AA viktig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Der ser du hva anti aliasing (AA) er. Kankje ikke det beste eksempelet men du skjønner det vel? Endret 29. november 2005 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) AA står vel for anti-aliasing dette har med grafikken og gjøre, denne funskjonen gjør slik at kanter o.l blir mye jevnere, smoothere eller hva du vil kalle det, altså penere å se på =) Edit: Slått av =Øyvind= som kom med et veldig fint og forklarende bilde =) Endret 29. november 2005 av Nitrius Lenke til kommentar
qdos Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Xbox Demo-spillene har ikke AA aktivert.. 5226350[/snapback] Aha...da har jeg i alle fall større forventninger til grafikken fremover. Lenke til kommentar
bte Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Forhåndsbestilte 360'en på MPX samme dag som de startet å ta imot bestillinger, og kunne derfor forvente å få den på lanseringen den 2. desember. Hadde gledet meg til Oblivion i julen, men som alle vet er denne utsatt uten at jeg kunne se noen gode erstatningstitler. Avbestilte derfor alt sammen, og venter til hypen har roet seg og de kan vise frem noen titler jeg er interessert i. Så langt er det kun The Outsider og Gudfaren som virker interessant i tillegg til Oblivion, og innen de kommer ut er det nok slutt på alt som heter ventelister. Nei, det blir nok CivIV på meg i julen i stedet for! Men det er i alle fall en på MPX-listen som slipper å vente. Den som bare hadde vært frelst i FPS og racing... 5169835[/snapback] Jeg avbestilte også min Xbox 360 fra datakjeden.no i bergen grunnet dårlig utvalg av lanseringstittler. Jeg hadde også gleda meg til Oblivion i jula. Har egentlig ingen interesse av verken Kameo eller det bilspillet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Nå er det da strengt tatt ikke bare 3 spill som kommer... Lanseringstitlene er på 15stk. «Amped 3» (2K Sports) «Call of Duty 2» (Activision) «Condemned: Criminal Origins» (SEGA) «FIFA 06: Road to FIFA World Cup» (Electronic Arts) «GUN» (Activision) «Kameo: Elements of Power» (Microsoft Game Studios) «Perfect Dark Zero» (Microsoft Game Studios) «Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie» (Ubisoft) «Madden NFL 06» (Electronic Arts) «NBA Live 06» (Electronic Arts) «Need for Speed: Most Wanted» (Electronic Arts) «Project Gotham Racing 3» (Microsoft Game Studios) «Quake 4» (Activision, id software and Raven Software Corp.) «Tiger Woods PGA TOUR 06» (Electronic Arts) «Tony Hawk’s American Wasteland» (Activision) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Nå er det da strengt tatt ikke bare 3 spill som kommer... Lanseringstitlene er på 15stk. «Amped 3» (2K Sports) «Call of Duty 2» (Activision) «Condemned: Criminal Origins» (SEGA) «FIFA 06: Road to FIFA World Cup» (Electronic Arts) «GUN» (Activision) «Kameo: Elements of Power» (Microsoft Game Studios) «Perfect Dark Zero» (Microsoft Game Studios) «Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie» (Ubisoft) «Madden NFL 06» (Electronic Arts) «NBA Live 06» (Electronic Arts) «Need for Speed: Most Wanted» (Electronic Arts) «Project Gotham Racing 3» (Microsoft Game Studios) «Quake 4» (Activision, id software and Raven Software Corp.) «Tiger Woods PGA TOUR 06» (Electronic Arts) «Tony Hawk’s American Wasteland» (Activision) 5231182[/snapback] Etter min mening er det vel PDZ, PGR 3 og CoD 2 som står sterkest, selv om jeg er enig at det ikke er noe spill som virkelig gir meg en "WOW følelse, men det kommer jo masse gode titler til neste år, så Xbox 360 for min del er verdt å skaffe seg, blir vel PDZ som blir det første spillet på meg og etter det jeg har sett så er det klart det beste spillet som lanseres sammen med Xbox 360, selv om at jeg har hørt at singel player delen ikke så veldig bra, er mest multiplayer delen jeg ser frem til =) Lenke til kommentar
qdos Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Etter å ha sett alle trådene hvor folk er desperate etter å få tak i en 360, angrer jeg litt på at jeg ikke droppet avbestillingen og heller solgte den til blodpris Ellers er jeg overrasket over at ikke flere poster om de er fornøyde eller ikke med spillene. Hittil går trådene stort sett på om folk har fått maskinen eller ikke, og spekulasjoner omkring når det kommer flere. Men dette kan selvfølgelig være fordi de som har fått maskinen konsentrerer seg mer om spilling enn dette forumet nå Lenke til kommentar
nord Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Nå er det da strengt tatt ikke bare 3 spill som kommer... Lanseringstitlene er på 15stk. «Amped 3» (2K Sports) «Call of Duty 2» (Activision) «Condemned: Criminal Origins» (SEGA) «FIFA 06: Road to FIFA World Cup» (Electronic Arts) «GUN» (Activision) «Kameo: Elements of Power» (Microsoft Game Studios) «Perfect Dark Zero» (Microsoft Game Studios) «Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie» (Ubisoft) «Madden NFL 06» (Electronic Arts) «NBA Live 06» (Electronic Arts) «Need for Speed: Most Wanted» (Electronic Arts) «Project Gotham Racing 3» (Microsoft Game Studios) «Quake 4» (Activision, id software and Raven Software Corp.) «Tiger Woods PGA TOUR 06» (Electronic Arts) «Tony Hawk’s American Wasteland» (Activision) 5231182[/snapback] er ikke det GTA lignende spillet en lanseringstittel? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Nei, hadde GTA vært lanseringstittel hadde jeg aldri avbestilt den. Kjøpte GTA LS til PSP i helgen, men har ikke fått prøvd det enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå