Gå til innhold

Hvor får man kjøpt slotket?

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

698,- er alt for dyrt. Ble ikke slotket'er solgt for ca 150-250kr for en stund siden?

Hverken hovedkort eller slotket trenger å støtte Celeron tualatin-kjernen. Det fikser jeg selv med litt modding. Gjør meg ingenting om det står "unknown processor" under oppstarten. Resten vil funke som normalt uansett. Spenningen modder jeg disekte på pinnene slotketen eller prosessoren.

Finnes det ikke en mye billigere slotket?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-29 14:01, Simen1 skrev:

Jeg har lett en del, men finner ingen plasser.

Jeg skal bruke slot1->socket370 konverteren til å bytte ut PIII-450'en med celeron 1400 og overklokke litt. Hovedkortet har BX chipsett og slot1.

Dette tror jeg ikke kommer til å fungere i det hele tatt. De slot1->socket370/fcpga konverterene de solgte/selger er for fcpga. Celeron 1400, ihvertfall de jeg fant, bruker fcpga2 som ikke er kompatibelt med fcpga etter det jeg vet. Derfor tror jeg ikke du kan bruke en konverter for å få en så "ny" prosessor på hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Quote:

Dette tror jeg ikke kommer til å fungere i det hele tatt. De slot1->socket370/fcpga konverterene de solgte/selger er for fcpga. Celeron 1400, ihvertfall de jeg fant, bruker fcpga2 som ikke er kompatibelt med fcpga etter det jeg vet. Derfor tror jeg ikke du kan bruke en konverter for å få en så "ny" prosessor på hovedkortet ditt.

Det PowerLeap adapteret som jeg linket til i den første posten gjør at man kan bruke FCPGA2 prosessorer på Slot 1 hovedkort. Men i følge Simen1 så kan han modde et FCPGA adapter slik at han kan bruke FCPGA2 prosessorer på et slikt adapter. Jeg har ikke hørt om at det er mulig, så det hadde vært interessant med litt mer info om dette...

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig. Jeg har sett modder som fungerer. Har desverre ikke linken for hånden.

Modden går ut på å klippe en av pinnene på prosessoren og å bruke ledende blekk for å koble sammen noen andre. Det skal senke kjerne-spenningen ned til 1,55 eller 1,65 som er ok for en tualatin-kjerne. Alt skal fungere som normalt med unntaket av at "unknuwn processor" blir vist under oppstarten.

BX lar seg fint klokke til 133MHz fsb. Sammen med en 14x multiplier tualatin celeron så skal det være mulig å få den opp i 1866MHz med god kjøling.

Takk for tipset om adapteren på multicom. Jeg tror jeg går for den. (Bestiller sansynligvis innen en ukes tid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...