Zuluzion Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Har konfigurert Adsl-modemet(et Netopia 3351, fra NGT) mitt til bridge-modus. Får da tildelt den ip-adressen jeg skal få fra NGT. Jeg bruker også en router(Linksys WRT45G) som er koblet til modemet, routeren deler ut ip til xbox'en, pc'en og ip-telefonen. Det som er irriterende er at jeg noen ganger får tildelt ip-adressen 10.0.0.x på routeren. Da får jeg ikke tilgang til internet, men jeg kan logge meg inn på routeren og ta DHCP release. Da får jeg vanligvis den orginale ip-adressen. Sånn som på bildet. Jeg har satt DHCP leasen på routeren til 0. Fulgte denne guiden hvis dere trenger mer informasjon så si ifra. Problemet er ikke så irriterenede for meg, men resten av familien som vil bruke ip-telefonen. Edit: bruker statisk ip på xbox'en og pc'en. Det er routeren som får feil ip adresse fra modemet. Routeren er satt opp sånn at den skal få den ip jeg får fra NGT. Altså 80.202.171.xxx Takk på forhånd Endret 17. november 2005 av Zuluzion Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) om jeg skjønner deg rett så virker det som om det er netopiamodemet / routeren din som tildeler akksesspunktet ditt ipadresse... Prøv å logge deg på netopiaruteren og sett opp hvilke adresser DHCP serveren skal bruke.... har har samme router men ikke opplevd dette problemet.... --- netopia ---> smc trådløs router ----*trådløst*--> laptop _______________________\ ________________________\ ----- *trådløst* ---> stasjonær funker fint host meg.... Endret 17. november 2005 av vidarv Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Ja, det er Linksys routeren min som tildeler ip. Men den får feil ip fra Netopia modemet. Skal se om jeg får til det du tipsa om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå