Gå til innhold

RedHat 7.3 - Skjermproblemer - Ikke bilde i Grafisk Modus

Anbefalte innlegg

Har lagt inn RH 7.3 på en gammel maskin P166MMX og 80 MB minne - Innstallasjonen gikk greit, men når jeg startet maskinen og skriver startx for å komme inn i grafisk grensesnitt så blir bare skjermen grå, og det er noen hvite ruter på skjermen. Ikke mulig å gjøre noe annet enn å reboote. Har et Matrox Mystiqe skjermkort og skjerm på 14" (satte oppløsningen til 800x600 under innstallasjonen)

Hva kan være feil og kan jeg skifte oppløsning fra kommandolinja..??

Er fersk på dette og hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg!

Ha en suveren dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, kom litt videre, men etter å ha kjørt opp konfigurasjonen så kommer det en test hvor jeg skal trykke ok el avbryt - Da får jeg ikke gjort noe mer - tastaturet funker ikke lenger, dette skjedde 2-3 ganger, og nå får jeg ikke skrevet noe som helst fordet om jeg VET at det funker helt fram til jeg skal logge inn (trykker litt på enter under oppstarten og får da linjeskift) Men når jeg skal skrive inn brukernavn kommer jeg INGEN vei lenger - Huff nei, begynner å bli fed up av trøbbel, men gir meg ikke så lett :grin:

Noen som har noen idé om hva dette kan være, eller hva jeg kan gjøre for å få til dette.

Musa fungerer heller ikke på det testbildet jeg snakket om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...