Sephirot Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei! Min kjæres bærbare pc (Packard Bell Easynote AMD) viser helt vilt forskjellige klokkefrekvenser, avhengig av program. I Kontrollpanel/system oppgis det å være en Xp-m 2400+ som går på 528 Mhz. Everest oppgir det samme, og forklarer dette med 4¤133 FSB. Aida32 oppgir forskjelliget tall etter restartingene, blant annet 1300 Mhz med 4¤433 FSB (!), og nå 1233 (3¤411) I Biosen står den på 1800 Mhz, men jeg får ikke gått inn og sjekka multiplikator/FSB. Regner med den skal være 13¤133 (?), 1800mhz Jeg skulle prøve å imponere mademoisellen med min datakyndighet, men jeg skjønner ikke hva dette kan skyldes. Er bios riktig og de andre feil tror dere? Kan det være driverne som sørger for all denne villedende informasjonen? Svært takknemlig om noen her har noen innspill... Lenke til kommentar
snole Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kan det være at den har en funksjon som klokker CPU opp/ned alt etter som behovet for gauda varierer? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kan det være at den har en funksjon som klokker CPU opp/ned alt etter som behovet for gauda varierer? 5169318[/snapback] FSB'en forandres vel ikke da ? Last ned CPU-Z. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 AMDs XP-M prosessorer har noe som ligner speedsptep på intel pentium m. De klokker ned cpuen når den ikke trenger full throttle og går på fult når det trengs. Dette for å spare batteri og minske vifte støy. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Ok, da er det kanskje nedklokking ved lite behov. Bare rart at FSB viste helt ville verdier til tider. Skal prøve CPU-Z senere når jeg får sjansen. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Den klokker ned ved å endre FSB. Det er det som gjør at de er ettertraktet blandt overklokkere. FSB er ikke låst. EDIT: Er helt på jordet her. Det er selvsagt multiplyeren som endres, IKKE fsb. Ørjan... Endret 18. november 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå