tronso Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 håper noen her kan hjelpe meg med dette! Etter at jeg fikk linje fra bredbåndsfabrikken(bbf) har LAN'et mitt hjemme begynt å oppføre seg merkelig. jeg får timeouts/droputs, network inaccessible og en eller annen melding med ".. name allready in use". Andre ganger fungerer LAN'et feilfritt.... Det siste skulle tilsi at flere share/mappinger har samme navn, men det er ikke tilfellet. Det som er så merkelig, er at jeg har brukt samme oppsettet (samme hub og innstillinger på maskinene)med andre bredbåndsleverandører (NextGenTel og TelenorAvidi) uten problemer.. Kanskje noen som har bredbåndsfabrikken kjenner til problemet? En annen sak er at jeg ikke får mappet opp stasjoner på jobbserveren lengre (etter overgang til bbf), men det kan kanskje ha noe å gjøre med hvilke porter bbf har åpnet for, eller ? Håper noen av dere har noen gode tips å komme med! hilsen Tronso Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 13:34, tronso skrev:håper noen her kan hjelpe meg med dette!Etter at jeg fikk linje fra bredbåndsfabrikken(bbf) har LAN'et mitt hjemme begynt å oppføre seg merkelig.jeg får timeouts/droputs, network inaccessible og en eller annen melding med ".. name allready in use".Andre ganger fungerer LAN'et feilfritt....Det siste skulle tilsi at flere share/mappinger har samme navn, men det er ikke tilfellet.Det som er så merkelig, er at jeg har brukt samme oppsettet (samme hub og innstillinger på maskinene)med andre bredbåndsleverandører (NextGenTel og TelenorAvidi) uten problemer..Kanskje noen som har bredbåndsfabrikken kjenner til problemet?En annen sak er at jeg ikke får mappet opp stasjoner på jobbserveren lengre (etter overgang til bbf), men det kan kanskje ha noe å gjøre med hvilke porter bbfhar åpnet for, eller ?Håper noen av dere har noen gode tips å komme med!hilsenTronso Du må sette opp en router for å hindre at *maskina di heter* det samme som en annen i nettverket. Hvordan koblet du deg til jobben tidligere? dial in til jobben med ISDN? Du må antagelig kjøre en VPN tilkobling til jobben, men det er noe systemansvarlig på jobben din kan fikse. Han kjenner nettverket der veldig bra. Lenke til kommentar
tronso Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 router løser det kanskje , ja! ok. Jeg har tidligere hatt bredbånd både fra nextgentel og telenor avidi, og hadde ingen problemer med å mappe opp stasjoner på jobbserveren. Har også brukt isdn,ja, men det er lenge siden... Tronso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå