Plopix Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Ein kompis av meg har samme hovudkort som meg, Asus A8N-SLI PREMIUM. For ei veke sidan fekk han plutseleg problemer med kortet. Då han spelte Battlefield 2, høyrte han i ein 10 sekunds periode lyden av enheiter som koplar seg av og på hovudkortet. Brått tok det slutt og både mus og keyboard (som begge opererar med USB grensenittet) gjekk ut av funksjon. Han tok med seg pc'n til meg og vi fann ut etter å ha prøvd å formatere hardisken at det var noko gale med USB portane. Vi har prøvd tastatur med PS/2 og det funkar. Vi har også stilt tilbake biosen, utan vellukka resultat. Kva må til for å aktivere USB portane igjen? Hardware spesifikasjonar: Asus A8N-SLI PREMIUM 4x512MB TwinMOS PC3200 DDR-DIMM Gainward GeForce 7800GT 256MB AMD Athlon 3500+ Samsung SATA2 200GB Endret 17. november 2005 av Plopix Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har du/han instalert USB2 drivere? Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) - Les i manualen til hovedkortet om det er mulig å slå av/på USB i BIOS. - Sjekk ASUS hjemmeside for å se etter USB-drivere, hvis du ikke finner noe der, kan du prøve http://www.viaarena.com/default.aspx?PageI...00&SubCatID=122. Endret 17. november 2005 av Mbala Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Siden USB-portene HAR virket, også plutselig SLUTTER å virke helt uten videre, så er vel den logiske konklusjonen at det er noe galt og at du bør bytte hovedkortet på garanti. USB-driveren til windows slutter ikkje å virke helt uten videre. USB disabler seg ikkje i BIOS sånn helt uten videre. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Plopix Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Vi følger ditt råd Dragavon, og sender hovudkortet tilbake på garanti. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå