Gå til innhold

Får ikke ATI550-kort til å fungere i Media Center

Tja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere spørsmål:

1. Er kortet registrert riktig i Enhetsbehandling?

2. Har du lastet ned alle oppdateringer fra Windows Update? Også de som manuelt må velges?

3. Har du hatt ett annet TV-kort installert tidligere?

4. Installerte du med feil drivere først?

5. Hvilket PCI spor har du satt TV-kortet i?

Lenke til kommentar
Flere spørsmål:

1. Er kortet registrert riktig i Enhetsbehandling?

2. Har du lastet ned alle oppdateringer fra Windows Update? Også de som manuelt må velges?

3. Har du hatt ett annet TV-kort installert tidligere?

4. Installerte du med feil drivere først?

5. Hvilket PCI spor har du satt TV-kortet i?

5184597[/snapback]

1. Vet ikke helt hva du mener med dette. Kortet antar jeg ble oppdaget av operativsystemet, da jeg la inn MCE.

2. Ja, har hentet absolutt alt.

3. Nei

4. Ja, men disse driverne er for så vidt de som kommer med MCE. Kanskje løsningen er å avinstallere disse under enhetsbehandling, for så å bruke MCE-driverne ?

5. Litt usikker. Har en Hush-HTPC, som kun har 2 spor, grafikkortet bruker den ene

Mvh. Harald

Lenke til kommentar
1. Vet ikke helt hva du mener med dette. Kortet antar jeg ble oppdaget av operativsystemet, da jeg la inn MCE.

2. Ja, har hentet absolutt alt.

3. Nei

4. Ja, men disse driverne er for så vidt de som kommer med MCE. Kanskje løsningen er å avinstallere disse under enhetsbehandling, for så å bruke MCE-driverne ?

5. Litt usikker. Har en Hush-HTPC, som kun har 2 spor, grafikkortet bruker den ene

Om kortet ikke er registrert i Enhetsbehandling skal det være et lite gult utropstegn-symbol ved siden av kortet.

Gå til Start-> Kontrollpanel -> Ytelse og Vedlikehold -> System.

Velg skillearket Maskinvare.

Klikk knappen Enhetsbehandling.

Om du installerte med feil drivere først kan det være at disse "henger igjen". Prøv å avinstallere kortet og installer det på nytt med rett drivere. Jeg har selv opplevd å måtte reinstallere operativsystemet for å bli kvitt gamle drivere...

ATI har også en driver-uninstaller, men legg merke til at denne avinstallerer all ATI programvare (inkludert skjermkortdrivere). Om den også fjerner driverne til TV-kortet ditt vet jeg ikke, men det kan være verdt ett forsøk:

http://support.ati.com/ics/support/DLRedir...=737&deptID=894

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...