Gå til innhold

Nytt tv kort... hvilket?


r2d290

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt åkjøpe et nytt tv kort... har tidligere hatt et ati radeon 9600 noe jeg har fått vite er "underkill" i forhold til pc-en min (det har jeg fra dette topicet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488315&hl= ) lurer på om kortet skal settes inn bak på dataen, settes i hovedkortet eller må jeg bytte det ut med det jeg har der fra før?

 

lurer oxo på om jeg MÅ velge å kjøpe ett ati kort siden det er det jeg hadde fra før, eller om jeg kan\bør velge noe annet i forhold til pris\ytelse, og hva slags merke som anbefales...

 

edit: kan noen av disse være en idè? http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html ?

 

edit 2: skriv oxo pris...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på hva du bruker pc'n til. Er det for å få bedre ytelse i spill bør du ikke gå for noe mindre enn 6600gt. Men når nå det er sakt så har jeg selv et 6600gt og jeg vil ikke anbefale dette hvis du spiller/har tenkt å spille de nyeste spillene, og det mye. Går ut ifra at du må ha et AGP kort.

 

Er selv på jakt etter et high end agp kort men prisene på disse er jo ikke akkurat hyggelig lesing....

 

Har fulgt med en del på bruktmarkedet her på forumet og det har jo hendt at det har vært ett og annet kupp men de har vært bortsolgt når jeg har ringt på dem. Jeg ser og at prisforlangende for f.eks brukt x800/850xtpe ligger på 2000-2500 kroner. Synes dette er altfor mye når en kan kjøpe et nytt kort for 2918. Samme gjelder for 6800gt. rundt 2000 brukt og nytt ca 2600.... Jeg har iværfall ikke tenkt å gnome på 500-1000 kr for i værste fall å ende opp med et overklokket/moddet vrak av et bruktkort.....

 

Jeg har som deg ellers bra hardware så jeg tror jeg går for et nytt x850xt eller 6800gt kort.

Endret av poffer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...