Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemfil mangler, feilmelding ved windowsinstall

Anbefalte innlegg

Pcen min har i det siste døgn bare bestemt seg for ikke å virke.

Når jeg starter opp pcen, etter oppstart av bios, når den skal starte opp windows, får jeg en svart skjerm, og beskjed om at: c:\windows\ettelreannet\systemfil

mangler, eller er skadet, og at dette problemet kan løses ved å sette i en xp cd og velge reparer.

javel, tenker jeg, og putter i xp cden. (har vært igjennom utallige formateringer og windowsinstallasjoner, så dette hadde gått greit)

MEN.. når jeg starter opp cden, klar for å installere windows på nytt, i det den "ser etter tidligere installerte operativsystem" kommer en BLÅ skjerm opp, og der står det at windows er avsluttet for å hindre skade på maskinen, at jeg kan prøve å koble fra all nylig tilkoblet maskinvare, starte i sikkermodus og bla blabla bla blabla.. meeen.. jeg kan IKKE komme inn i windows på noen som helst måte, og jeg får IKKE installert windows på nytt... så... HVA I ALL VERDEN SKAL JEG FINNE PÅ? HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg rett vil du installere windows på nytt. Da kan du isåfall formatere harddisken fra en bootdisk.

http://www.mbhs.edu/~jaosborn/boot98se.exe

Etter at du har formatert er det bare å installere windows på nytt.

Hvis du har ting på disken du vil ta vare på anbefaler jeg deg å ta ut disken, koble den til hos noen du kjenner, og hente ut de data du vil beholde. Hvis du gjør det kan du jo formatere den før du setter den tilbake i din maskin.

Det er sikkert andre som har andre forslag, men dette er nå det jeg ville gjort. Hvis du får problemer etter at du har formatert disken, må det være en eller annen hardwarefeil.

Lykke til

Endret av Mbala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...