Arntsen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Har tittet på siden til Norwaydisc.com. Lurte på om det er "farlig" å kjøpe benQ brenneren derifra.. De har liksom ikke det største utvalget osv.. De er vel "ittno tull" ? Hva er forresten bitsetting? Alle snakker om det, men jeg skjønner ikke jeg... Edit: Er det forresten DVD- eller + som er vanligst? Endret 17. november 2005 av Arntsen Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Norwaydisc er da ikke farlige for de selger da ikke primært hardware men media . Når det gjelder Bitsetting så er jeg blank , tror det har med bitrate og derfor utnyttelse av plass versus kvalitet på brendt materiale men ... Jeg bruker personlig minus plater og har vert fornøyd med det . Her gjelder det vel å bruke de plater som er kompatible med eventuell annen hardware og også pris å slike ting . Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Bitsetting gjør at du kan brenne en DVD+R som DVD-ROM, akkurat det samme som ferdige filmer og spill kommer på. Dermed øker du sjansen for at filmer du brenner som DVD fungerer i mest mulig stue DVD spillere. Bitsetting kan bare gjøres på DVD+R plater, DVD-R går ikke. Tror enigheten er at DVD+R er best egnet til dataplater og har litt bedre brennekvalitet enn DVD-R, jeg bruker kun DVD+R. Endret 17. november 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Norwaydisc.no og lignende butikker, er nettopp hvor du bør handle brennere/plater. Disse butikkene sitter inne med mye større kunnskap om plater/brennere enn andre butikker som selger det meste av hardware gjør. Har kun gode erfaringer med norwaydisc, og kan derfor anbefale på det sterkeste å handle derfra. Benq driven er et glimrende kjøp, og jeg garanterer at du vil bli fornøyd med den. Se gjerne min "test av benq1640" post om du vil se nærmere på kvaliteten på denne brenneren. Om du kjøper + eller - er litt avhengig av hva du skal bruke platene til. Som nevnt er bitsetting en kjekk sak å ha, men støttes kun av + formatet. De fleste spillere vil ikke ha noe problem med - plater. Endret 17. november 2005 av gammalost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå