tropic Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) hva kan det være?? før var nettet 100%stabilt. Men har merket i det siste at nettet detter ut nesten hele tiden. Jeg bor på hybel og det er max 4 maskiner som deler nettverket. Men det som er så merkli er at internettn var stabilt før.. hastigheten på nettverket på 54mbit, men av og til er det på bare 1 mbit.. signalstyrken er som oftast stabil, mellom 3-5 Det er ikke bare mi maskine det er problem med, men alle maskinene på nettverket. Endret 17. november 2005 av tropic Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har du merket noe til at det har kommet mange andre nettverk rundt om deg i det siste som også kanskje bruker samme kanal som du har på din router ? Om du tar ett søk på trådløse nettverk og merker at det befinner seg mange nett så prøv først å skifte kanal for å se om dette hjelper . Lenke til kommentar
tropic Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 hvordan skifter jeg kanal da?? må jeg inn i rutern eller? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ja, de pleier å ligge under Wireless taben. Så velger du wireless channel. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Da må du inn på routeren ja Vanligvis ved å skrive http://192.168.1.1 i adressefeltet i nettleseren Lenke til kommentar
tropic Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 men då må jeg skrive inn passord.. noe jeg ikke har peiling på.. er ikke jeg som har satt opp nettverket på hybeln.. og tviler på om hybelverten vet passordet.. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det er ofte bare, username: admin og password: admin, eller blank på en av dem og admin på det andre. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 har prøvd det før jeg laget topic.. men funka ikkje.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 hvem type router er det ? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 3com.. men vet ikke hvilken.. den er ca 2 år gammel.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 se privat msg hvordan du skal logge inn på 3com'en Lenke til kommentar
tropic Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) men er ikke sikkert på om det er 192.168.1.1 som er til rutern.. jeg får opp at jeg må skrive inn passordet til prestige 650R.. og det er til modemet.. og ja jeg vet det er en 3com ruter.. eller kansje en switch/aksesspunkt.. hvordan er det med passord på en switch?? samme som en ruter?? her er hva jeg får inn når jeg skriver ipconfig: Endret 18. november 2005 av tropic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå