Gå til innhold

Tv-guide på skrivebordet

Tafsen

Anbefalte innlegg

Nei, det der ser riktig ut. Du får nesten starte en ny tråd på det, for jeg skjønner ikke hva som er galt.

Jeg bruker forøvrig:

0 3 * * * /usr/bin/tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1
15 3 * * * /usr/bin/tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1

nå, siden det ser ut til å virke bedre (midnatt er tydeligvis et dårlig tidspunkt å hente ny TV-guide(...?)

Forresten, med mindre du har "einar" som brukernavn også (hvorfor ikke, einar er jo et pent navn) så bør du endre stien til de filene dine ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet holder XML-filen i tre dager. Men jeg har litt problemer med å få den til å kjøre i cron. Hvis noen ser noe latterlig galt med dette, så skrik ut:

5 00 * * * tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1
15 00 * * * tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1

Cron har aldri vært min sterke side :)

5170808[/snapback]

Grabs med tv_grab_no varer i sju dager. Dvs. det er max (og default) den kan hente ut. Kilden har ikke mer. I should know... I made it ;)

-C-

Lenke til kommentar

Heisann, ChristianW

Den tv_grab_no-saken som følger med Ubuntu henter data fra fredag.dagbladet.no. Jeg har vært borti andre grabbere som brukte en annen side (husker ikke hvilken i farten). Hvilken grabber har du skrevet? Jeg får ikke mer enn tre dager fremover i den tv_grab_no-versjonen som jeg har (som altså ligger i Ubuntus pakkesystem)

Den støtter heller ikke Star!/Showtime eller thevoice tv.

Lenke til kommentar

Hepps. Skreiv om grabberen til å bruke vanliglistingen til dagbladet tidligere i dag. Må bare få testet det så skal jeg laste opp den. Den som er nå henter listingene fra mobilsidene (båndbredde sak) men de ble tydeligvis ikke oppdatert med de nye kanalene...

Som nevnt. Må bare få testa den først.

EDIT: Den "andre grabberen" du tenker på er sikkert tv_grab_sn som grabbet fra dagenstv.com. Men det var ikke dagenstv.com spesiellt glade i, så først endret de på htmlkoden sin, deretter fikk vi beskjed om at det ikke var ønsket at vi brukte sidene dems. For windows har man også O2grabberen. Den vet jeg ikke hvor henter stoffet sitt fra.

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Heisann. Har litt problemer med å sette opp xmltv slik det er beskrevet her.

Har installert xmltv-gui-utils og ontv.

Åpner så console og skriver :

tv_grab_no --configure

Får så feilmeldingen:

No BasePath specified in /home/chris/.xmltv/cache.conf.
Compilation failed in require at /usr/bin/tv_grab_no line 93.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/bin/tv_grab_no line 93.

noen ide?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hepps. Skreiv om grabberen til å bruke vanliglistingen til dagbladet tidligere i dag. Må bare få testet det så skal jeg laste opp den. Den som er nå henter listingene fra mobilsidene (båndbredde sak) men de ble tydeligvis ikke oppdatert med de nye kanalene...

Som nevnt. Må bare få testa den først.

5487952[/snapback]

Status på denne?? Kunne godt tenke meg noen kategorier i MythTV snart.. :-)

-Kisp

Lenke til kommentar

Ugh, irriterende. Fungerte første dagen, men etterhvert som programmene gikk ble de gravdvis borte i fra 'Upcoming programs'.

Jeg tenkte først det var feil med .xml'en (eller grabbern), men jeg har gått igjennom den nå og den ser fin ut..

Tenker jeg får file en bugreport da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...