einarjh Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Nei, det der ser riktig ut. Du får nesten starte en ny tråd på det, for jeg skjønner ikke hva som er galt. Jeg bruker forøvrig: 0 3 * * * /usr/bin/tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 15 3 * * * /usr/bin/tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 nå, siden det ser ut til å virke bedre (midnatt er tydeligvis et dårlig tidspunkt å hente ny TV-guide(...?) Forresten, med mindre du har "einar" som brukernavn også (hvorfor ikke, einar er jo et pent navn) så bør du endre stien til de filene dine Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Korleis får du OnTv til å lese skjulte filer? Nekter å gjøre det hos meg =\ Btw, det var Linje brytinga som øydela Endret 22. januar 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg bare skrev inn full sti til filen jeg vil bruke, er vel ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Så vidt jeg vet holder XML-filen i tre dager. Men jeg har litt problemer med å få den til å kjøre i cron. Hvis noen ser noe latterlig galt med dette, så skrik ut: 5 00 * * * tv_grab_no --output=/home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 15 00 * * * tv_sort --output=/home/einar/.listings-sorted.xml /home/einar/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 Cron har aldri vært min sterke side 5170808[/snapback] Grabs med tv_grab_no varer i sju dager. Dvs. det er max (og default) den kan hente ut. Kilden har ikke mer. I should know... I made it -C- Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Planer om å legge til kanalen Sport N snart? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Egentlig så skal alt det der gå automagisk. Men det er mulig de har gjort noen endringer. Skal sjekke det opp så snart som mulig. -C- Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Heisann, ChristianW Den tv_grab_no-saken som følger med Ubuntu henter data fra fredag.dagbladet.no. Jeg har vært borti andre grabbere som brukte en annen side (husker ikke hvilken i farten). Hvilken grabber har du skrevet? Jeg får ikke mer enn tre dager fremover i den tv_grab_no-versjonen som jeg har (som altså ligger i Ubuntus pakkesystem) Den støtter heller ikke Star!/Showtime eller thevoice tv. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Hepps. Skreiv om grabberen til å bruke vanliglistingen til dagbladet tidligere i dag. Må bare få testet det så skal jeg laste opp den. Den som er nå henter listingene fra mobilsidene (båndbredde sak) men de ble tydeligvis ikke oppdatert med de nye kanalene... Som nevnt. Må bare få testa den først. EDIT: Den "andre grabberen" du tenker på er sikkert tv_grab_sn som grabbet fra dagenstv.com. Men det var ikke dagenstv.com spesiellt glade i, så først endret de på htmlkoden sin, deretter fikk vi beskjed om at det ikke var ønsket at vi brukte sidene dems. For windows har man også O2grabberen. Den vet jeg ikke hvor henter stoffet sitt fra. -C- Endret 23. januar 2006 av ChristianW Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Heisann. Har litt problemer med å sette opp xmltv slik det er beskrevet her. Har installert xmltv-gui-utils og ontv. Åpner så console og skriver : tv_grab_no --configure Får så feilmeldingen: No BasePath specified in /home/chris/.xmltv/cache.conf. Compilation failed in require at /usr/bin/tv_grab_no line 93. BEGIN failed--compilation aborted at /usr/bin/tv_grab_no line 93. noen ide? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Egentlig ikke. De dreiv å fikla med no cache ting til alle grabberne tror jeg. Spør på mailinglista til xmltv. -C- Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nais:D Denne funker jo perfekt Lenke til kommentar
9001 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jaggu. For gentoo brukerne ligger det en oppdatert .ebuild i bugzillan. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hepps. Skreiv om grabberen til å bruke vanliglistingen til dagbladet tidligere i dag. Må bare få testet det så skal jeg laste opp den. Den som er nå henter listingene fra mobilsidene (båndbredde sak) men de ble tydeligvis ikke oppdatert med de nye kanalene... Som nevnt. Må bare få testa den først. 5487952[/snapback] Status på denne?? Kunne godt tenke meg noen kategorier i MythTV snart.. :-) -Kisp Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Fungerer KDE alternativet enda? Lenke til kommentar
9001 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Hrm, er grabbern defunc? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Grabbern fungerer hos meg (Gnome). Fulgte denne Readme`n Lenke til kommentar
9001 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ugh, irriterende. Fungerte første dagen, men etterhvert som programmene gikk ble de gravdvis borte i fra 'Upcoming programs'. Jeg tenkte først det var feil med .xml'en (eller grabbern), men jeg har gått igjennom den nå og den ser fin ut.. Tenker jeg får file en bugreport da. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) hmm..sleit litt jeg også men måtte kjøre kommandoen nedenfor for å få oppdatert programmet tv_grab_no --output=listings.xml Så laste den på nytt i OnTV Endret 4. september 2006 av Marsan Lenke til kommentar
9001 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Noen som har laget ikoner til div. kanaler? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Finner de fleste iconene her Lav oppløsning men de fugerer ganske greit. Måtte redigere på de lange smale iconene som Nrk1 og discovery tho... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå