Gå til innhold

Efast og kundeservice (eksisterer den?)


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om min erfaring med Efast. Trenger også noe tilbakemelding på hva jeg bør gjøre videre og hvilke rettigheter jeg eventuelt har. Det er så mange oppegående folk her i forumet så det er sikkert verdt et forsøk :)

 

I februar/mars i år kjøpte jeg en Antec Phantom 350 vifteløs PSU til den nette sum av 1.300kr,- Overbevist om at denne holdt ok kvalitet. Etter forhåndsbetaling med VISA over telefon fikk jeg pakken ganske raskt på døra. Den gangen orket de til og med å løfte av telefonrøret.

 

Mot slutten av sommeren ble PSU-en ustabil, og PC-en slo seg regelrett av. Etter noen forsøk på å ringe Efast tok endelig noen telefonrøret. Her fikk jeg beskjed om å sende PSU-en direkte tilbake til Antec da de har en garantiordning med å sende ut ny hvis den gamle feiler.

 

Etter at jeg fikk RMA-nummer sendte jeg PSU-en tilbake til Antec og etter et par måneder fikk jeg ny på døra med DHL. Ikke så veldig bra pakket inn, men ok. I mellomtiden har jeg måttet låne en PSU av en kamerat. Det som skjer nå er at at den nye PSU-en holdt i én (!) hel dag og sluttet helt å fungere.

 

Å sende PSU-en til Antec i Nederland vil igjen vil koste meg nye 280kr,-. Jeg tenkte at før jeg gjør dette skal jeg få Efast til å refundere mine portoutgifter. Jeg scannet inn både pakkekvittering og ny faktura og sendte mail til Efast. Det går over 1 uke, og jeg får ikke noe svar. Jeg prøver å ringe, og etter 5 forsøk over flere dager orket noen å ta telefonen. Her fikk jeg hverken noe positivt eller negativt svar, men fyren lovet å svare på mailen jeg har sendt. Det gikk enda 1 uke, og ikke noe svar å se.

 

Jeg sendte derfor en kopi av mailen, og denne gange skrev jeg at jeg forventet å få svar innen slutten av uka. Først i dag fikk jeg et svar som kun inneholdt: "Vi dekker dessverre ikke dine kostnader."

 

Det er her jeg trenger litt hjelp om hva jeg skal gjøre videre. Jeg tror at jeg i følge kjøpsloven har krav på å få mine utgifter dekket. Jeg må si at akkurat nå så frister det lite å bruke nye 280kr,- bare for å få ny PSU som holder i én dag. Det hører med til historien at jeg har sendt ny mail til Antec med spørsmål om retur uten å ha fått noe svar på 2 uker.

 

Jeg er redd for at dette kan strekke ut i måneder før jeg får PSU nr. 3. Feiler den, har jeg kanskje krav på å få pengene tilbake, men slik Efast oppfører seg må jeg kanskje ta sikte på forbrukerrådet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Søkte på Efast for å finne ut hva andre syns. Her er min erfaring. I oktober bestilte jeg varer for ca. 1.200,- for å gjøre en liten jobb jeg hadde avtalt. Disse var vistnok på lager (i haugevis) og det skulle ta 3-4 dager å levere ifølge infoen på sidene. Disse ble betalt med kort.

 

3 uker senere har jeg ikke fått noenting og ringte dem for det begynte å haste (han jeg skulle gjøre jobben hos skulle reise). Da får jeg beskjed om at varene er pakket osv, men de står på venting for transport. De bruker nemlig ikke posten, varene blir sendt når det passer et eller annet transportselskap å kjøre i min retning. Jeg spurte når det ville skje men det hadde han ingen aning om for de hadde vistnok store problemer med leveransene. Jeg forklarte at det hastet og selgeren var vistnok enig i at det var såpass usikkert om varene kunne leveres at jeg burde avbestille. Det gjorde jeg og måtte dermed opp på elkjip og kjøpe dårligere og dyrere varer enn det som var påtenkt.

 

Så ba jeg selger om å bekrefte at varene var avbestilt og at pengene skulle tilbakeføres på mail og det fikk jeg.

 

Etter 2 uker så hadde jeg ikke fått penger (eller varer) og purret. Fikk svar på mail igjen at dette ville bli ordnet med en gang.

 

Nå har det på nytt gått noe tid og ingen penger. Sendte ny purring i går som jeg ikke har fått svar på. Fant nettopp ut hvem som er "leder" i pølseboden der så jeg sender ny mail i morgen.

 

Vet heller ikke hva jeg skal gjøre, men får jeg ikke svar (dvs riktig svar + pengene mine) så kommer jeg ihvertfall til å anmelde dem både for svindel og misbruk av kortet mitt. Det hjelper meg neppe å få tilbake pengene, men det følest ihvertfall bedre.

 

Hvis du orker å gå veien til forbrukerrådet er jeg gjerne med på det, men det kan jo hende det ordner seg før det og for min del er det jo ikke en reklamasjonssak, jeg ville heller kalt det et tyveri. Har aldri opplevd mer rot fra en nettbutikk.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noe mer fra dem, utenom den ene simple setningen som et svar i en den e-mailen jeg purret på. Det er 2 - 3 uker siden nå. Har vært helt opptatt med andre ting, men ser at det kanskje begynner å haste å skrive noen ord til forbrukerrådet. Eller er det kanskje lurest å ta det opp med forbrukertvistutvalget med en gang? Må undersøke litt, men sender nok en mail om saken i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt noe mer fra dem, utenom den ene simple setningen som et svar i en den e-mailen jeg purret på. Det er 2 - 3 uker siden nå. Har vært helt opptatt med andre ting, men ser at det kanskje begynner å haste å skrive noen ord til forbrukerrådet. Eller er det kanskje lurest å ta det opp med forbrukertvistutvalget med en gang? Må undersøke litt, men sender nok en mail om saken i løpet av de nærmeste dagene.

5267092[/snapback]

 

Du må gjennom en megling med Forbrukerrådet eller advokat før du kan ta opp saken i FTU. Så Forbrukerrådet vil nok normalt være første skritt i en sånn sak.

Lenke til kommentar
tja, om du har betalt med kredittkort og ikke fått varene dine kan du få refusjon hos kredittkortselskapet/banken din..

 

se her for mer info: http://forbrukerportalen.no/portal/Artikle...dittkjopsloven8

 

hth

 

MrM

5287629[/snapback]

 

 

Ja jeg fikk noen klageskjema jeg skulle fylle ut når jeg kontaktet kortselskapet. Men, så ordnet de plutselig opp når jeg sendte flere klager på et par dager. Skal la tvilen komme dem til gode og tenker at de muligens bare rotet det litt til, men det tok jo også 5 uker før pengene var tilbakeført :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dersom eFast eksisterer... Kan du vise til Forbrukerkjøpsloven kap6. § 30.

 

Du vil vell muligens få tilbake penger fra kredittkortselskap, viss du brukte kredittkort.

 

OT:

Bestiller jeg noe fra nettbutikk, så blir det betalt på faktura.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...