Gå til innhold

x2 4400 og tempratur forkjell bios/Everest/Kab

Loukomalada

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg en x2 4400. Eg har et Nemesis kabinett der eg har montert en temp sensor på cpu (litt på sida) så derfor er eg ikke sikker om denne er korrekt. Men verftal det eg lurer på er vilken temp eg skal stole på Pga den i bios ligger litt under det eg leser på mitt kabinett, mens den i asus probe og Everest ligger mye over det eg har på temp som eg kan lese på kabinettet.

Akurat nå viser Kabinettet 43Grader og Asus probe 54grader, det er mindre forkjell når det ikke er load

Temp på normal hastighet låg på 29-32grader (kabinett) Kontra 35-38 i Windows avleste prog

Kjører nå prime95

Volt 1.52 @ 2725

Hvor mye reduserers Cpuen min ved å kjøre dette kontra 1.35Volt sån ca ? gidder ikke kjøre det om det kan hende den ryker om 2år lissom (vil helst ha den levandes 5-10år)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Asus PC Probe du. Den leser sensoren inne i prosessoren din og er vel den som er mest nøyaktig.

Når du skal teste med Prime95 må du kjøre 2 stk for å maxe temperaturen til din prosessor. Kopier Prime95 mappa til ett annet sted på disken og fyr opp begge.

Da ser du at temperaturen blir vesentlig høyere enn med bare ên Prime95!!

Du bør klare minst 12 timer uten error for å kalle din CPU stabil nok!

Skal du virkelig beholde din CPU i 5 år...? Tror ikke du bør tenke så langt frem i tid jeg...skjer MYE på den tiden. Du får sikkert en CPU til 500,- kr som er raskere enn den du har nå før det har gått 5 år....

Lenke til kommentar

Hehe snakker ikke om at eg skal ha den i 5år som hoved pc:) Men altidd kjekt å ha en pc på hytta eller andre plasser isteden for å kjøpe en ny pc der:)

Er med 2prime's ja Har ikke hatt tid til å kjøre 12timer enda men 6 er vel det meste.

Kjører med 11x cpu og 4x HT

Har rammen på 333mhz som gir meg 194,8mhz på rammen nå med overklokk

Timings 2-3-3-6T1

prøvde med 2mhz mere men da fraus det med en gang. kan dette ha noe me at da gikk FSB i 1000mhz? er på 990mhz nå.

Er det noe andre x tall som er lurere å kjøre?

Og på rammen hva skal dei to siste stå på der? finner ikke noe å bli klokk på når eg søker rundt om her på forumet (trc og Dram idle timer)

post-18532-1132324929_thumb.jpg

Lenke til kommentar

A8N sli premium

AMD x2 4400

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

2stk WD 250gb sata2 hardisker koblet

XFX 7800GT

Hyper-r 580Watt

Edit: Standar boxed kjøling, Nemesis elite kab (3*120mm vifter) framme,bak,sida

Endret av Loukomalada
Lenke til kommentar

Her er ett oppsett du kan prøve som burde funke uten problem selv med boxed kjøleren og som gir deg 4800+ hastighet. Nå her jeg DFI kort, men har er noen generelle innstillinger du gjør i BIOS :

HTT (FSB) = 240 MHz

CPU multiplier = 10

RAM divider : 166 (333)

HTT multiplier : 4

CPU volt (vcore) = 1.40 - 1.45 (prøve deg frem, men 1.4 må du nok ha)

Dette gir 2400 MHz på CPU og 200 Mhz (DDR400) på RAM. Bruk standard timings på RAM'n her. Er dette 100% stabilt kan du øke HTT til 250 MHz som gir deg 2500 Mhz på prosessoren din og 208.33 Mhz på RAM'n.

Lykke til :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...