nojac Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg har reinstallert Windows XP. Men det ser ut til at der ligger igjen rester av forrige installasjon. Så når maskinen starter må jeg velge mellom XP Professional og XP Professional (!) Og maskinen venter i 30 sekunder på mitt "valg" før den automatisk går videre. Hvor går jeg inn for å redigere menyvalgene som dukker opp før Windows starter? Endret 17. november 2005 av nojac Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Editer c:\boot.ini fila. Du kan også gå inn på f.eks. kontrollpanel/system/avansert/oppstart(instillinger)/Rediger. I boot.ini fjerner du den linja du ikke trenger, så den ser omtrent slik ut: [boot loader] timeout=5 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT Lenke til kommentar
teom1 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 hei er mit første inlegg lurer på om det går an å få startet begge partisjonene og svitsje mellom dem Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 hei er mit første inlegg lurer på om det går an å få startet begge partisjonene og svitsje mellom dem 5169810[/snapback] Hehe nei, det er ikke mulig. Du må restarte for skifte mellom OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå