Taalest Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Er i planleggingsfasen av en media center pc og har derfor noen spørsmål. Tingen er at jeg har parabol for å få inn flere kanaler, men vis jeg skulle plugge signalen fra dekoderen til pcen, vil jeg jo bare få inn den kanalen som dekoderen er satt på, og jeg vil derfor ikke dra noe serlig nytte av media centers funksjonaliteter (opptak, kanalbytte osv). Tenkte derfor jeg skulle lage en dekoder i pcen, altså digitalt satelitt tv-kort - leser for ca-modul og ca-modul. Dermed vil jeg få alle kanalene rett inn i pcen. Her lurer/sliter jeg litt med å finne kort som kan gjøre denne oppgaven bra. Har bare nå funnet hauppauges WinTV Nexus -S som kan kobles ca-modul til, men er ikke helt sikker på om dette kortet er det beste opp mot media center? Finnes det andre og bedre alternativer alternativer?(ca. samme prisklasse) Med bakgrunn i det første spørsmålet lurer jeg også på en annen ting. Ved å ha satelitt dekoderen i pcen, vil en da kunne ta opp fra flere kanaler samtidig, uten å ha flere tunere etc, eller hvordan kan dette ordnes? takker for alle svar. mvh T. Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Om du skal bruke Windows XP Media Center Edition (MCE) så støttes i utgangspunktet ikke digitale satelitt TV-kort. MCE kan derimot skifte kanal på dekoderen din ved hjelp av MCE fjernkontrollen og en medfølgende IR-sender. Dette gjør riktignok at du taper bildekvalitet, ettersom du må bruke s-video fra dekoder til Media Center PC og analogt TV-kort. Men det finnes visst også en annen løsning for å få digitalt satelitt TV-kort direkte i MCE: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå