Gå til innhold

TEST av Logitech MX5000

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettop mx5000 selv, og det var helt elendig signal med bluetoothen. Helt sykt ustabilt også. Har nettop sendt settet i retur.

Det var sånn at når jeg justerte lyden på tastaturet, så justerte det seg på pcen 1-2 sekund etter på lixom. Og den der usb dongelen, den var bare 3-4meter ifra tastaturet og musa, fri sikt.

Musa var det også etterslep på.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hos meg så mister både mus og tastatur forbindelsen med ujevne mellomrom for så etter noen sekunder å koble seg inn igjen.

5350542[/snapback]

Dette skjer med meg stadig vekk, i windows :dontgetit:

Aner ikke hva jeg skal gjøre, alt er oppdatert og fikst

Lenke til kommentar

Ser det ikke er bare meg som sliter med dette settet. En liten men mager trøst. Hadde også returnert det vist jeg ikke hadde kastet embalasjen, dumme meg. Musen er nå stort sett stabil etter formatering av pc men tastatur er ett sorgens kapittel. Men får bare leve med det og håpe på bedre tider. Koblet ut 6 ganger under skriving av denne posten :thumbdown:

Tror nokk jeg bør kjøpe meg ett nytt til pcen og heller bruke dette til å skrive SMSer på mobilen for der funker det :tease:

Endret av onimusha
Lenke til kommentar

Fikk ett MX5000 til jul, og er IKKE fornøyd med det, mister forbindelse med sender (både tastatur og mus), Musa beveger seg rundt om på skjermen av seg selv til tider eller det er Lagg på den, går 2 sek etter at jeg har sluppet den.

Kronglete og få Blåtann til å fungere sammen med mobil. Fikk det til å fungere helt i starten, men da var mus og tastatur helt ute å kjøre, så derfor tenkte jeg å avinstalere de Blåtann driverne som er med på CD'n, Ting ble litt bedre med mus og tastatur da, men nå får jeg ikke kobla opp mobilen gjennom blåtann. Begynner å gå lei etter 2-3 dager med trøbbel på dette tastaturet, vurderer sterkt å gå tilbake til mitt 5år gamle Compaq tastatur med trå! Er da stort sett bare til å skrive på de er, og det fungerer i allefall gamletastaturet til. Musa sliter også i mitt nærvær om jeg ikke snart finner noen løsning på hvordan få ting til å fungere.

Blåtann drivere Ønskes, men ikke de som er med på cd'n Noen som har noe alternativ ?

Lenke til kommentar

Jeg formaterte maskinen og instalerte alt på nytt, ble kvitt mye gammelt rusk og rask. Det hjalp på musen, har ikke vert problemmer med den etter det.

Før jeg begynte på denne posten så avsluttet jeg alt som har med Nokia PC Suite og tastaturet har ikke koblett ut enda, forige post koblett det ut 6 ganger.

Har en mistanke om at vist det er andre bluetooth programmer innstalert så kan de ligge og forstyrre. I mitt Tilfelle Nokia PC Suite. Er ikke sikker men mistenker dette programmet for å ligge i bakgrunnen å søke etter bluetooth enheter og dermed også kobble ut tastaturet mitt og når den har søkt ferdig så får tastaturet koblet seg på igjen.

Skal jo ikke være sånn menn er vel kanskje en bug eller noe sånt. Synspunkter på det kan jo være av innteresse.

Men var jo herrlig å kunne skrive en hel post uten å vente på tastaturet koble ut og inn. :yes:

Lenke til kommentar

Har siden siste post oppdatert Nokia PC Suite som iskrivende stund ligger i bakgrunnen å oppdaterer data på tlf, så må bare skrive litt her for å se om det lar seg gjøre uten att tastaturet tar kvelden. Funker bra så langt :thumbup:

Har nå slått av bluetooth på tlf for å se om det er noen endringer.

Så nå sitter jeg her å skriver bare for å skrive. Er sikkert gør kjedelig å lese da, men tastaturet holder kontakten enda så da hjalp det forhåpentligvis å oppdatere PC Suiteen. De nærmeste dagene vil nå vise det. Så lykke til med MX5000 folkens. Slenger gjerne innom med en tilbakemelding ommnoen dager når jeg har fått testet litt.

Lenke til kommentar

Maskinen min er rimelig nyformatert, ca 1mnd. har merka at om jeg Avinstalerer alt som har med Logitec cd'n å gjøre, så blir ting litt mere stabilt, men ikke tilfredstillende. Men da får jeg ikke utnytta alle funksjonene med tastaturet og musa da. Nei, dette kommer til å gå i retur, føler jeg har prøvd nesten alt nå når det gjelder Drivere, plassering av Sender. Ikke har jeg annet tråløst utstyr i nærheten heller.

Lenke til kommentar

Fikk selv mx 5000 til jul og det er nå sendt tilbake til komplett.

Musa henger og kopler ut, nå på slutten kunne jeg ikke kople til musa engang.

Tastaturet var en annen sak, det funket meget fint frem til jeg startet Need for Speed Most Wanted. Da fortsetter bilen fremover noen sekunder etter jeg har sluppet speeden. Svingingen var utrolig steig og hang veldig etter.

Jeg får snart nytt i posten og jeg håper det var en seriefeil :D fordi dette tastaturet var digg alså..

P.S jeg har følgende maskin (kansje det har noe og si):

AMD X2 3800

Asus A8N deluxe.

2GB ram

Raptor 74.

XFX 7800GT

Lenke til kommentar

Har muligens funnet løsningen på våre problemer.... jeg har ikke hatt problemer etterpå i allefall.

Jeg tok en telefon til Logitech direkte i dag, og kom til en engelskmann som var meget behjelpelig. Det var ett kjent problem sa han. Som kunne løses ved hjelp av en USB forlengings kabel.

Problemet lå i at noen maskiner sendte ut formye forstyrrende signaler, så får man dongelen bort fra maskinen så var problemet løst. De sender meg en Kabel gratis :)

Men jeg har fått lånt en nå, og har ikke hatt problemer etterpå. Prøvd mange forskjellige ting her uten noen feilskjær.

Så folkens Skaff en USB forlengings kabel og plugg i å kjør.

Virka i allefall for meg.

Lenke til kommentar
Har muligens funnet løsningen på våre problemer.... jeg har ikke hatt problemer etterpå i allefall.

Jeg tok en telefon til Logitech direkte i dag, og kom til en engelskmann som var meget behjelpelig. Det var ett kjent problem sa han. Som kunne løses ved hjelp av en USB forlengings kabel.

Problemet lå i at noen maskiner sendte ut formye forstyrrende signaler, så får man dongelen bort fra maskinen så var problemet løst. De sender meg en Kabel gratis :)

Men jeg har fått lånt en nå, og har ikke hatt problemer etterpå. Prøvd mange forskjellige ting her uten noen feilskjær.

Så folkens Skaff en USB forlengings kabel og plugg i å kjør.

Virka i allefall for meg.

5390723[/snapback]

Jeg prøvde det samme selv før jeg returnere settet mitt, hadde en usb kabel på 3 meter, med dongelen i enden, den lå ca 2 meter fra tastaturet og musa, og forsatt så var det forsinkelse på musepekeren, tastaturet var det forsinkelse på, og det koblet ut hele tiden. Så det funket ikke hos meg.

Lenke til kommentar

Det dere sier om USB forlenger kan faktisk stemme. For jeg har min koblet i en USB port forann på maskina. Noe som sitter et stykke fra PSU, CPU osv.

Og når det gjelder maskinkraft så tror jeg ikke det har så mye å si når jeg bruker mitt på en Sokkel A, XP3200+ og 512MB minne:P

Lenke til kommentar

Har hatt MX5000 i 2-3 dager og må si meg relativt fornøyd. Har ikke opplevd noen av de problemene som er beskrevet her. Ikke enda i hvertfall.

Eneste er at maskinen nå bruker Sinnsygt mye lengre tid å boote inn i XP, men det får jeg heller overleve. Et minus med Bluetooth tilkobling fremfor PS2/USB, er at jeg ikke kan starte maskinen med å trykke på en vilkårlig tast på tastaturet....

Lenke til kommentar
Takker for det tipset Protrek. Får ta en tur på Clas Ohlson å Se om de har noe sånt. Kan ikke la det stå uprøvd.

5403662[/snapback]

Bare en liten opplysning, de HAR USB-forlengelseskable på clas ohlson, så vet du det.

balle3201 :thumbup:

Endret av balle3201
Lenke til kommentar

Fikk også dette tastaturet til jul. Er bare sånn passe fornøyd med det. Har, som flere andre beskriver her, hatt en del tull med bluetooth-kommunikasjonen mellom pcen og tastaturet/musen. Hvis jeg spiller av en sang i en media-avspiller, slik at det står info om sangen i displayet, henger tastaturet når jeg skriver. Å høre på en mp3 i Winamp og samtidig bruke MSN fungere derfor ikke. Har også opplevd at tastaturet faller ut, og bruker 10-15 sekunder på å komme tilbake. Ellers vil jeg si at tastaturet er veldig behagelig å skrive på, og det har en del nyttig funksjoner, f eks den innebygde kalkulatoren. Musen er også veldig behagelig å bruke, og ligger godt i hånda, responsen er også upåklagelig. Hadde det ikke vært for forsinkelsesproblemene hadde MX5000 vært topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...