SintBrus Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Jeg har et Chieftech Dragon kabinett (Bigtower) og jeg har planer å sette i et par 80 x 80 vifter. Jeg vil ha noen som ikke bråker å fælt. Noen forslag ? (Gjerne med Rheostat) Lenke til kommentar
eSik Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Et godt forslag er å lage et 120mm viftehull i toppen... så kjøper du en stillgåendes 120mm vifte. Den vil nok flytte mere luft enn det værste jetflyet av en 80mm :smile: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Er det bedre å ha en 120 mm vifte enn to 80 ? Jeg skal ha ene i fronten og ene under psu. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 To slike: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412NGM flytter 116m3 luft, men de spinner ved høyt turtall så den reelle støyen blir høyere enn en av denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGL Enkelt forklart, oppgitt støynivå er ikke reelt. Det er faktisk turtallet som har mest å si på den reelle støyen. 120mm vifta flytter 15m3 eller no sånt mindre enn to 80mm, men støyer da også betydelig mindre... To 120mm vifter er ikke dyrere enn to 80mm Lenke til kommentar
Colin Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Jeg har selv et Chieftech kabinett, og har satt in to 80x80 vifter, en foran og en bak. De bråker ikke noe særlig, og de senker temp i kassa med ganske mye. Jeg overklokker ikke da, så det er uansett ikke så farlig, men jeg merker temp forskjell. Pål Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Zalman og Enermax har stillegående kabinettvifter.. Med enermax kan du variabelt styre hastigheten på viften, mens zalman har med to motstander for to moduser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå