Gå til innhold

Kingston minne bra til mitt hovedkort?

ahumoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har K8N NEO4 Platinum (stort sett samme kortet) med Kingston Value Dual Channel 2 x 512 PC3200 DDR400. Overklokker heller ikke.

Det fungerer helt utmerket.

Dersom det kan ha noe å si for deg, så kjører de kun på T2. For meg betyr det overhodet ingen ting, da forskjellen i hastighet til T1 kanskje bare er 3 - 4 %, og fordelen i stedet er topp stabilitet.

Jeg har garantert ikke bruk for mere RAM enn dette. Sikkert andre som kan argumentere hvorfor man må ha 2GB.

Lenke til kommentar
Jeg har K8N NEO4 Platinum (stort sett samme kortet) med Kingston Value Dual Channel 2 x 512 PC3200 DDR400. Overklokker heller ikke.

Det fungerer helt utmerket.

Dersom det kan ha noe å si for deg, så kjører de kun på T2. For meg betyr det overhodet ingen ting, da forskjellen i hastighet til T1 kanskje bare er 3 - 4 %, og fordelen i stedet er topp stabilitet.

Jeg har garantert ikke bruk for mere RAM enn dette. Sikkert andre som kan argumentere hvorfor man må ha 2GB.

5168325[/snapback]

Takk så mye for svar. Det er ingen jeg har truffet på som har denne kombinasjonene (ram,hovedkortet) :) Og heller ingen som har giddet å svare. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe K8N NEO4 Platinum, men så er det ingen nettbutikker som har det lenger. :hrm: Men er det egentlig noe særlig forskjell på Kingston brikkene? Jeg bare tenker på at du sikkert ikke har akkurat samme kinston type som den jeg linket til. ;) Hvis det betyr noe da....

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Tror ikke det er så stor forskjell på minnebrikker, da det ofte er samme komponenter som brukes av de forskjellige produsentene. Noen er dyrere enn andre. Vil du vite litt mere om dette, ta en titt her:

http://techreport.com/onearticle.x/8966

Jeg kjøpte Kingston fordi det er et anerkjent merke, prisen var riktig for den typen jeg trengte (Value Dual Channel 2 x 512 PC3200 DDR400) og de var testet og godkjent for hovedkortet mitt.

Dersom du gidder, kan du jo lete litt rundt på internett og se om du finner noen andre erfaringer. Her står det f.eks mye som omhandler MSI hovedkort:

http://forum.msi.com.tw/

Dersom du ikke gidder, ta Kingstonbrikkene. Skal du ikke overklokke, kjøper du de rimelige Valuebrikkene.

Endret av benz
Lenke til kommentar

5168325[/snapback]

Jeg må bare spørre litt. Hva bruker du PC'en til, spill? For hvis du bruker den til spill og det fungerer greit så trenger jeg heller ikke 2 GB ram. ;)

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Tror ikke det er så stor forskjell på minnebrikker, da det ofte er samme komponenter som brukes av de forskjellige produsentene. Noen er dyrere enn andre. Vil du vite litt mere om dette, ta en titt her:

http://techreport.com/onearticle.x/8966

Jeg kjøpte Kingston fordi det er et anerkjent merke, prisen var riktig for den typen jeg trengte (Value Dual Channel 2 x 512 PC3200 DDR400) og de var testet og godkjent for hovedkortet mitt.

Dersom du gidder, kan du jo lete litt rundt på internett og se om du finner noen andre erfaringer. Her står det f.eks mye som omhandler MSI hovedkort:

http://forum.msi.com.tw/

Dersom du ikke gidder, ta Kingstonbrikkene. Skal du ikke overklokke, kjøper du de rimelige Valuebrikkene.

5169875[/snapback]

Fant ikke noe om hovedkortet kobinert med de Kingston brikkene. Men det burde vel fungere bra? Litt kjedelig hvis systemet blir ustabilt liksom. :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Kan i grunnen ikke gjøre noe annet enn å referere til det jeg har sagt tidligere.

HK´et mitt er altså MSI K8N Neo4 Platinum (MS-7125).

Minnet er Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB (KVR400X64C3AK2/1G).

Har vært dønn stabilt (ikke overklokket).

Dersom du er usikker får du heller finne noen andre minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...