Gå til innhold

Openoffice, grafikk og problemer med utskrift

Ratleto

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si, eller gjette hva som er problemet, når jeg nå kommer med følgende "feilbeskrivelse"?

Det gjelder en Athlon 64-maskin med Win XP Pro (svensk) der OpenOffice 1.1.x er installert (tror det er 1.1.3, seneste utgave i svensk). Skriveren er en Brother i MFC-serien.

På denne maskinen ble det helt plutselig slik at dersom man ikke har noe tekst over grafikken man legger inn, så skrives bare grafikken ut, og ikke resten av dokumentet... All tekst blir liksom bare ignorert på utskriften. Har man derimot IKKE grafikk øverst i dokumentet, så viste kjapp testing at det fungerte slik det skulle.

Det er mulig det er noen som har tuklet med noen innstillinger da maskinen brukes av flere som ikke har allverdens med datakunnskaper.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sykt merkelig det her altså. Har t.o.m. skifta fra Openoffice 1.1.4 til 1.1.5, og har fortsatt samme problem.

Men, jeg har i alle fall funnet ut følgende:

Sett et lite, lysegult punktum på linja over grafikken, så skrives alt ut som det skal, og prikken blir nesten usynlig

Har også testet at utskrift med grafikk i toppen fungerer i andre programmer. Det er KUN Openoffice det gjelder.

Hjelp...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har du prøvd OpenOffice 2.0? Det er jo trass alt det aller nyaste.

2.0 er ikke ferdig i svensk versjon (som denne maskinen skal ha). Kun 2.0 RC3. Joda, nesten ferdig, men ikke helt. :)

Elles har eg dessverre ingen ide om kva det kan vere som skaper det problemet.

5186039[/snapback]

Ikke jeg heller. :):dontgetit::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...