Gå til innhold

Hva er det beste skjermkortet man bruker med 3200+


cybervision_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd det, men lurer på om rammen stopper meg, går jeg opp slik at ramen går på 430 så laster den windows men krasjer etter 2 minutter. Rammen er Twinmos. Kan det hjelpe med litt friskere ram også? Skal snart investere i nytt HK med nf4-4x brikkesett slik at jeg kan ha PCI-E. Fint om noen kan hjelpe litt med det også. Slenger med et skjermbilde fra CPU-Z, har lite peil på ram, men er dette bra?

post-25958-1132244170_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at x1800 og GTX 512 struper de fleste CPU'ene under 4000 (selv med de beste cpu'ene så klager folk over at det er cpu'en som sliter).

 

Man får selvsagt bedre ytelse enn x800, men ikke så bra som man kunne ha fått.

Det det står på er om man føler at den ekstra ytelsen er verdt alle pengene som x1800 koster i forhold til x800. Og det er det ikke synes jeg

 

dette er min mening

Lenke til kommentar
Hmm, får bare klokke til det lyser da. Kunne jo investert i ny CPU siden jeg skal ha nytt hovedkort også, da kunne jeg også gått over til 939... Hmm, blir fort dyrt med skjermkort, ram, hovedkort osv...

5168394[/snapback]

 

 

kan kjøpe 3700+ og DFI HK og klokke litt :D smart og kjøpe ny ram også da jeg så på det cpu z bildet at du har singel channal

Lenke til kommentar

bare et innspill når det gjelder overklokking av prosessoren din: som du sier er det nok ram'en som holder deg tilbake, derfor er det viktig å bruke en divident på ram'en, f.eks å kjøre den på 5/6 hastighet (166mhz) , da kan du kjøre prosessoren på 240mhz*11 = 2640 og fremdeles kjøre ram'en på DDR400 hastighet

 

Ellers ville jeg kjøpt et x1800xl eller 7800gt grafikkort, hvilket som er billigst...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette er ikke bare et spørsmål om hardware. Enkelte spill er mindre CPU og mer skjermkort begrenset enn andre på et gitt system og det er den veien utviklingen vil gå.

Raskere CPU'er ikke er å forakte, men jeg mener vi heller trenger spill som utnytter disse high-end kortene bedre.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Dette er ikke bare et spørsmål om hardware. Enkelte spill er mindre CPU og mer skjermkort begrenset enn andre på et gitt system og det er den veien utviklingen vil gå.

Raskere CPU'er ikke er å forakte, men jeg mener vi heller trenger spill som utnytter disse high-end kortene bedre.

5169377[/snapback]

 

 

i gammle spill er det KUN! CPU som sliter.. tenker da på sånn 2-3 år gammle spill (gjeller ikke Far Cry) ingen vits i 1800XT/7800 GTX hvis du spiller CS :nei:

 

nyere spill merker du knapt forskjell mellom 3200+ og 3700+ (FX er jo ett untak da..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...