Arve Systad Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Eg har eit lite problem med strømforsyninga mi, som er av typen Fortron Source 350W. Den har kun ei 12-cm vifte i bunnen, og det har fungert heilt finfint heilt til no nylig. Den har lenge gått litt saktare enn den burde, men den har gjort jobben sin likevel. No har den stoppa heilt, og oppfører seg litt rart. Idet eg skrur på PCen ser eg at vifta blir starta på full hastigheit, før den etter kvart går saktare og til slutt stoppar - det heile tar ca 10 sek. Er det vifta det er noke i veien med, eller er det noke i sjølve strømforsyninga som har klikka litt og ikkje gir vifta nok strøm e.l.? Den er ikkje noke meir enn ca 3 år gammal, så eg synest det virka litt rart om vifta skal vere utslitt... Burde eg kanskje berre bytte ut vifta? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Kan godt være vifta som er utslitt etter 3 års aktiv bruk, men hvis den ikke har laget rare lyder i det siste eller noe som slitte vifter vanligvis gjør så kan det være noe annet. Kanskje det er en termostat eller noe slikt som har røket og ikke rapporterer temperatur til vifteregulatoren skikkelig? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Støtter teorien om at det mest sannsynlig er noe annet enn vifta som har røket. Jeg tviler på at at den ville startet opp i det hele tatt og helt lydløst hvis den var ødelagt. Men hvis du har en annen 120mm vifte liggende så skader det ikke å prøve å koble den til midlertidig for å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Kan godt være vifta som er utslitt etter 3 års aktiv bruk, men hvis den ikke har laget rare lyder i det siste eller noe som slitte vifter vanligvis gjør så kan det være noe annet. 5167726[/snapback] Når du seier det så har den tydeligvis slitte vifta laga rare lyder i det siste, akkurat som om ei knirkande dør blei opna veeeeldig sakte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå