Gå til innhold

AGP er ikke død

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OT: Hvorfor er agp-kort så mye dyrere enn tilsvarende pci-e? Blir det endringer når vi får endel nye agp-kort ? :hmm:

5169154[/snapback]

Det koster mer for selskapene å produsere AGP siden det er PCIE folk kjøper...

Jeg selv har ikke bruk for dette kortet, jeg klarer meg dribra med mitt X800PRO ViVo@X800XTPE

Lenke til kommentar

Ok, dette ser ut til å bare være et rebadget, nedpriset 6800GT kort, og jeg gjetter på at specs blir hårfint bedre enn 6800GT. Ikke at det er noe negativt i det, men en stor nylansering er det strengt tatt ikke. Lettere å holde orden blir det også nå; jeg går ut fra at både vanilla, GT og Ultra blir faset ut når GS kommer i salg. ATI klarer seg vel bra nok i agp-mellomklassen med X800GTO (eller... finnes det til AGP?) og X800XL.

Lenke til kommentar
Pokker. Da blir den ingen sykkeltur i rosa tanga på en hvis Øyvind....

5168340[/snapback]

Veddemålet står fortsatt. Det gjalt om G70 kom med AGP innen Radeon X1800XT ble lansert. Se linken "sykkeltur" i signatuen min.

Edit: Sist jeg hørte så lå Øivind i hardtreninga på sats og skulle vist fortsette med det til det ble litt varmere i været igjen. Sykkeltur sommeren 2005 var vist aldri planen, noe som gikk opp for meg et par dager etter veddemålet. Men det er likevel spørsm om vi hører så mye til han. Han røk vist uklar med moderatorer over fjortentegnsregelen og valgte å melde seg ut av forumet. Jeg håper selvfølgelig han sikfter mening og kommer tilbake (Øivind hører du?) :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ahh dette var bra. Var en liten diskusjon om dette i den andre tråden om GS serien.

Det kortet her yter nok meget godt på AGP også da forskjellen mellom standardene er forsvinnende liten pr dags dato. Er ikke før man dytter inn SLI+ at man trenger båndbredden til pci-e. Og selv da er det masse igjen.

Lenke til kommentar
Det jeg lurte på er at siden det er en annen kjerne enn den som er på pci-e utgaven, er det da noen større ytelsesforandring, eller er forskjellen mellom nv40 og nv42 kun det at den ene har nativ pci-e, mens den andre ikke har?

5172407[/snapback]

Er vel bare 12 pipes på gs.

Lenke til kommentar
Edit: Sist jeg hørte så lå Øivind i hardtreninga på sats og skulle vist fortsette med det til det ble litt varmere i været igjen. Sykkeltur sommeren 2005 var vist aldri planen, noe som gikk opp for meg et par dager etter veddemålet. Men det er likevel spørsm om vi hører så mye til han. Han røk vist uklar med moderatorer over fjortentegnsregelen og valgte å melde seg ut av forumet. Jeg håper selvfølgelig han sikfter mening og kommer tilbake (Øivind hører du?) :)

5169589[/snapback]

Han lurker nok fortsatt rundt. Snakket med han for en stund siden og da sa han at han hadde 5 (eller var det 3?) brukernavn så han lurker nok fortsatt rundt og sprer propaganda :p

Jeg er frivillig med på en slik sykkeltur sålenge de jeg skal sykle med har litt kraft i bena iallefall (merk litt.. da mener jeg en normal norsk person)

Lenke til kommentar

Først så leste jeg og tenkte "ah de kom alikevel med GS i AGP, bra!". Men så leste jeg

AGP-versjonene av GeForce 6800 GS vil være basert på den gode gamle NV40-brikken, og ikke den samme NV42-brikken som PCIe-utgaven er basert på.

Hva i heileste all pakka er poenget med å lansere GS for AGP hvis den ikke kommer med NV42 i 90nm prosess? Da er det jo nesten kun navnet som skiller den fra allerede eksisterende GT.

unødig tull og rot fra nvidia...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

så vidt jeg husker så vil 6800GS ha bare 12 pipelines, men det vil være høyere klokka, så ytelsen blir omtrent lik med 6800GT.

det at AGP og PCI-e versjonene kommer med forskjellige kjerner vil muligens ha noe å si for overklokkingsdelen og varmeutviklig, men det blir nok en ganske liten forskjell.

det at de kutter ut 6800GT/Ultra og lager 6800GS istede kan ha noe med produksjonskostnadene å gjøre. personlig synes jeg det er greit at de har så få kort i den øvre klassen for agp, da det tydeligvis er på vei ut, og gjør det mye lettere å velge kort. skal du ha noe raskere enn 6800 serien i dag, så koster det såpass mye at det kan være like greit å hoppe over på s939 systemer med en gang.

husk at jo lenger man venter med å selge sitt gamle agp system, jo vanskeligere blir det å få en god pris ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...