ingensin Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei, jeg har ett lite problem, man kan tenke seg at dette er for en berbar pc som går på 12V batteri. Det som skjer er at maskinen finner ikke harddisken mår jeg skal starte pc'en. Hovedkort og alt annet utstyr står uten strøm før den blir skrudd på. Det virker hvis jeg tar en Ctrl-Alt-Del etter ram sjekken. Hardware'en min: Hovedkort: Epia-SP 1300 Harddisk: Seagate Momentus 5400.2 120GB 5400RPM SATA 2,5" 9,5mm Power: M1-ATX 80W Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det tar litt tid før en disk er klar, så BIOS må vente litt. Høres ut som din BIOS gir opp for fort. Sjekk om det er noen innstillinger for dette. Lenke til kommentar
ingensin Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Det tar litt tid før en disk er klar, så BIOS må vente litt. Høres ut som din BIOS gir opp for fort. Sjekk om det er noen innstillinger for dette. 5168226[/snapback] Bios gir ikke opp, det er jeg som gir opp... Jeg har latt bios vente på sisken som alderig kommer opp, ventet iallefall i 5 minutter Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Tror du misforsto litt. Når BIOS sier at ingen disker er funnet, så er den ferdig med søket. Da hjelper det ikke at du sitter og venter. Sjekk denne: http://www.pcguide.com/ts/x/comp/hdd/failWarmReset-c.html Lenke til kommentar
ingensin Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Genialt, takk for linken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå