cyberPanda Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 jeg skriver oppgave om okkultisme på skolen og er interesert hva folk forbinder med dette. jeg poster ikke dette på skole siden jeg ikke er interesert i fakta, jeg er interesert i hva dere vandelige forumbrukere forbinder med dette begrepet. hvis noen har noen erfaring innenfor emnet er det selvfølgelig kjempeinteresant, men jeg er nesten like interesert i fordommer og ukvalifiserte meninger. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Okkultisme varierer jo veldig så jeg er ikke helt sikker på hvordan man kan mene noe. Man har jo ikke samme synspunkter på Kabbala og Thug for å si det sånn Endret 17. november 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 du kan jo ta en titt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Occultism Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 jeg poster ikke dette på skole siden jeg ikke er interesert i fakta 5167475[/snapback] du kan jo ta en titt her:http://en.wikipedia.org/wiki/Occultism 5168946[/snapback] nei, den har vi ikke sett Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg forbinder det med hekser og trollmenn Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg forbinder det med Hitlers innteresse for emnet, han hadde en egen divisjon for dette. Man kan sikkert finne mye spennende om Hitler i forbindelse med dette hva man leter litt. Ellers så forbinder jeg det med Chtulu (H.P Lovecraft) , noe som alene er verdt å grave dypt i. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg forbinder det med folk som tilber noe ondt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 nei, den har vi ikke sett 5169886[/snapback] beklager så mye for å prøve å hjelpe deg da Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Inntrykket mitt er vel stort sett fra Hollywood, noe som sier sitt... Syntes det er spennendes i den sammenhengen og endel mystiskk innblandet. Men jeg legger ikke noe realisme i begrepet. Mine kunnskaper om emnet er særdeles begrenset, så er nok mye fordommer og uvitenhet fra denne kanten Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 jeg forbinder kristendom med okkultisme Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg forbinner fascinasjon om demoner, helvete, døde, hvileløse osv som okkultisme. Om dette stemmer vet jeg ikke, men mulig også jeg er formet av Hollywood på det området Men tenker fort på på...hmm *hjernteppe*. Kommer ikke på navnet, men slik en gjør på barneskolen () når en sitter samlet i et mørkt rom med et ark med alfabetet og et glass - alle holder på glasset og det beveger seg over bokstavene og sender oss beskjeder fra beyond. HATER hjernteppe, og dette er totalt! Dere fatter hva jeg mener Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det kalles et Oujia-brett. *har hatt eksamen om satanisme og okkultisme* Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Når jeg var 12 var vi i en hytte i skogen, og hadde poser med rødvin og ketchup under skjorta, og vi prøvde Ouijaboard med 2 jenter, og latet som om alt gikk til helvete bokstavelig talt, slo hull på posene så det så ut som vi blødde i hjel fra brystet. Jentene skrek i vill frykt og løp sin vei.. ..det var både kult og okkult. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Når jeg var 12 var vi i en hytte i skogen, og hadde poser med rødvin og ketchup under skjorta, og vi prøvde Ouijaboard med 2 jenter, og latet som om alt gikk til helvete bokstavelig talt, slo hull på posene så det så ut som vi blødde i hjel fra brystet.Jentene skrek i vill frykt og løp sin vei.. ..det var både kult og okkult. 5175365[/snapback] LOL! :!: :!: Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hadde vært artig å høre hva en kristen hadde sagt i denne tråden... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg forbinder det med overtro og "Åndenes makt" på TVN Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hadde vært artig å høre hva en kristen hadde sagt i denne tråden... 5184726[/snapback] Er jeg usynlig jeg da kanskje? Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hva forbinder du med okkultisme SV, AUF, TVNorge, fattigfolk, urasjonalitet og telys. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 hva forbinder du med okkultisme SV, AUF, TVNorge, fattigfolk, urasjonalitet og telys. 5186567[/snapback] Vil nok si at ting som fri vilje og naturgitte rettigheter har betydelig mer med okkultisme å gjøre. Det henger jo nært sammen med irrasjonelle ideologier som objektivismen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 smiths venner, frimurere, vigrid, liberalister... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå