Gå til innhold

Matrox Parhelia..........eller ?............finnes det alter

nattogdag

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe Parhelia når prisen faller litt til. PC skal brukes 70% kontorbruk, kobler opp m tre 17" skjermer. Finns d evt andre løsninger, eller e Matrox enerådene på flerskjermsdrift? Har gode erfaringer m G450,(funker bra på XP Home Ed med nye drivere).

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: nattogdag på 2002-08-29 23:34 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: nattogdag på 2002-08-29 23:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du MÅ ha 3 skjermer fra samme kort i maskinen er Parhelia eneste alternativ.

Trenger du ikke tre skjermer fra ett og samme kort kan du kjøpe feks. ati 8500 go ha et pci kort i tillegg.

Har du penger lagt av til et parhelia så hadde nok jeg kjøpt det kortet. da slipper du eventuelle problemer som kan kanskje dukke opp med 2 ulike kort i maskinen inkl. driverproblem, stabilitet osv.

Med 2 ulike kort på 3 skjermer så kan også farge og bildekvalitet bli veldig ulik.

Trenger du bare to skjermer finner du mange valg. Geforce 4 ti4200 om du spiller mye og ati 8500 om du vil ha veldig god 2d samt god tv-utgang.

Har ati 8500 selv og er godt fornøyd med det sålangt. (Har hatt det siden februar)

Lenke til kommentar

Kan hende det blir forbedret med drivere etter hvert. Vet at under win2000 ville ikke ati 8500 kjøre ulike størrelser og refreshrater på skjermene. OM det er slk fortsatt vet jeg ikke, men i xp slipper en dette (fordel for meg med en lcd og en crt).

Kanskje undersøke litt drivere osv. og matrox sine sider før kjøp.

Uansett har god plass på 1024*3*768.

Har selv 1024*768 og 1152*864

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...