Plecto Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har lastet ned pfsense, brent det over på en cd og får fint bootet den opp. Har planer om å legge den på en pc som da skal fungere som en server og ruter, men hva skal jeg med denne cden? Jeg booter den opp, svarer på noen spørsmål (som jeg skjønner lite av) og så får jeg beskjed om å sette inn "lan interface" (trur jeg) som jeg da ikke har helt peil på hva er. Noen som har instalert dette før? En annen ting jeg lurer på er hva dette egentlig er? Hvorfor må man brenne det på en boot-cd? Hvorfor ikke laste det ned og instalere det som vanlige programmer? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Fant dette på Web siden deres: To install to a hard drive in the machine to take full advantage of all features, type 'installer' at the console menu. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Fordi det antagelig kjøres fra CD-en og ikke er et program men et eget operativsystem med routerfunksjon. LAN-interface er nettverkskortene dine. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har leta masse etter hvordan jeg får starta programmet, men finner lite eller ingenting. Hvor finner man forresten consollen? Kommer ikke forbi de spørsmålene en gang. Hvis det er et eget operativsystem? Kan jeg ikke ha ftp server på den da? Den ber om å sette inn "lan interfaces and press enter", trykker jeg enter får jeg samme meldingen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå