janfredrik Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei. Har to andre pcer her i nettverket, kommer meg på den ene, men ikke på den andre. Når jeg skriver inn adressa til den andre kommer dette: Noen? Lenke til kommentar
snole Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Får samme meldinga sjøl hvis jeg ikke kjører avansert regel i Sygate som tillater all trafikk mellom 192.168.x.x IP'er. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Jeg bruker den innebygde brannmuren i routern. Funker jo på den andre pcen. Lenke til kommentar
snole Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Så du har ikke på brannmur i XP e.l? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Bruker den innebygde. Lenke til kommentar
snole Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Prøv uten.... Har du SP2? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Ja jeg har SP2. Slo av brannmuren på alle pcene nå, og det samma skjer. Jeg kan sjekke hvilke filer de andre maskinene har delt, men jeg kan ikke koble meg til den pcen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Logger du inn på begge maskinene med samme brukernavn? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Nei. Bærbaren er: 07DJAN, da skriver jeg \\07djan i et internet explorer vindu. PCen i stua som jeg skal inn på kalles tollnes, når jeg skrive \\tollnes i ie-vinudu kommer meldingen som i første post. Denne pcen kalles JANFREDRIK, hvis jeg skriver \\janfredrik på bærbaren eller i stua så kommer jeg inn. Skjønner? Stuepc - får koblet til andre Stasjonær-rom - får ikke koblet til stuepc, men får koblet til bærbar. Bærbar - får ikke koblet til stuepc, men får koblet til stæsjonær-rom. Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Og du har delt noe på den maskinen du ikke kommer inn på? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Logger du inn på begge maskinene med samme brukernavn? 5170594[/snapback] Spørsmålet står fortsatt. Hva maskinnavnet er har ingenting med hvilket brukernavn du logger på med. Trykk f.eks CTRL-SHIFT-ESC og gå til "users" / "brukere" og se hva brukeren din heter. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Åja Bærbar har maskinnavn: Bruker Denne stasjonære har maskinnavn: Jan-Fredrik Pcen i stua som jeg ikke kommer inn på har maskinnavn: Administrator. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Bump! http://14-tegn-noobregel' target='_blank'> Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Virkelig ingen som har vært borti samme problem? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg regner med at du har søkt og lest gjennom f.eks denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=498846&hl= Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Tja, men er ikke helt stødig på hva Access this computer from the network er 100% på norsk, er så mange som kan være den der. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Men har du gjort det som ble anbefalt i den tråden? Se gjennom secpol.msc og funnet ut om det er noen policies som hindrer at andre kan koble seg til? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Opprett passord på den brukeren du er pålogget med på den maskinen du ikke får tilgang til på nettverket, så prøver du å få tilgang til den. Dersom det ikke fungerer starter du begge pc'er på nytt og prøver en gang til. Såvidt jeg husker får man ikke tilgang til en pc i nettverket dersom det ikke er opprettet passord på noen av brukerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå