Gå til innhold

Kjøp av bærbar


Toril

Anbefalte innlegg

Skjønner at Mac er best på videoredigering og skulle gjerne hatt den flotte Power Book G4. Hva er problemene med å veksle mellom denne på reise og på hjemmekontor og en ordinær pc på jobben? Jeg vil nok bruke maskinen mest som skrivemaskin, men trenger også å kunne redigere opptak gjort med et Sony TRV 20 DV kamera. Hvis jeg heller bør velge en bærbar pc til dette formålet, hvilken kan anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-29 11:10, Toril skrev:

Skjønner at Mac er best på videoredigering og skulle gjerne hatt den flotte Power Book G4. Hva er problemene med å veksle mellom denne på reise og på hjemmekontor og en ordinær pc på jobben?


Problemer? Det største problemet er vel for lommeboken? :grin:

 

Seriøst så skal det ikke være noen problemer i det hele tatt. OSX gjør det veldig enkelt å kommunisere mellom PC & Mac.

 

Har du alt for mye penger kan du jo koste på deg en versjon av Final Cut Pro evt. siste versjon av AVID DV-express.

 

(iMovie er faktisk greit til enkle prosjekter det også!)

Quote:


Jeg vil nok bruke maskinen mest som skrivemaskin, men trenger også å kunne redigere opptak gjort med et Sony TRV 20 DV kamera. Hvis jeg heller bør velge en bærbar pc til dette formålet, hvilken kan anbefales?


Vel videoredigering var det som førte meg over til Mac og det jeg driver med, selv om det ikke er det jeg jobber med. :sad:

 

Virker for meg som Sonys Vaioserie er den PC-laptopserien som er kraftigs giret mot video.

 

index_combo04302002.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...