SintBrus Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Jeg har lenge undret meg over hvilket av desse prosessorene som er de raskeste. Jeg har hørt at MP er en god overall prosessor (god til serverløsning og spilling) Stemmer dette ? Lenke til kommentar
eSik Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 XP og MP er så og si identiske. Eneste forskjellen er at MP er ulåst (slik at du kan stille multiplier) og godkjent for SMP (dual cpu systemer). Ytelsen er identisk. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Har ikke MP dobbelt så mye L1 cache som XP? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 ------------------------- Har ikke MP dobbelt så mye L1 cache som XP? ---------------------------- Det hadde vært moro å vite, siden jeg har to MP 1600 som jeg ikke har fått hovedkortet til ennå.(Tyan Tiger) Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 hellstorm: har hørt at det hovedkortet (Tyan Tiger) ikke er overklokkingsvennlig.....:wink: Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 helt sant kan ikje endre på ein dritt. alt står på default. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Kan jo håpe på noe i fremtiden. Imens kan jeg prøve programmet CPUFSB. Har hørt at det skal funke på s2460. Så har jeg også god tid til å finpusse vannkjølinga mi. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Forskjellen på MP og XP skal være at MP har gått igjenom en multiprosessor test, dvs hvis du skal overklokke mye så er mp alltid et godt valg siden disse er de beste, samt at de ulåst da. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Funker MP på vanlige XP hovedkort? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 MP fungerer fint på vanlige hovedkort, men det skal ikke gå ann å sette XP på dual hovedkort lengere etter som amd blei lei av at folk brukte xp og duron på dual systemer, derfor skulle det legges inn en sperre eller noe. Leste det et eller annet sted, husker ikke hvor. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 har lest et sted at mp har flere instrukser slik at den er litt raskere men det er minimalt. Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Når AMD går over til .13microns produksjon vil de fjerne støtten for SMP i Athlon XP. Pr i dag er MP og XP laget på samme samlebåndet og er helt like, bortsett fra at MP prosessorene blir kjørt gjennom langt flere stabilitetstester enn XP'n. Det som skjer når AMD fjerner støtten for SMP er at begge XP'ne vil være CPU0, og nekter å gi seg på tørre møkka! Siden de nekter å samarbeide vil bare den ene fungere. MP'ne derimot er mer imøtekommende og lar den som står i CPU-socket 0 få være CPU0 slik det er i dag :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå