solan555 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har en Audi 80 2,0 92mod. Når jeg gir gass henger den litt igjen. Tenkte jeg skulle prøve å justere tenningen. Har hørt man skal justere fordeleren til den går høyest på tomgang, og litt tilbake igjen, men hvilken vei? Takk for nyttige svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har en Audi 80 2,0 92mod.Når jeg gir gass henger den litt igjen. Tenkte jeg skulle prøve å justere tenningen. Har hørt man skal justere fordeleren til den går høyest på tomgang, og litt tilbake igjen, men hvilken vei? Takk for nyttige svar 5166963[/snapback] Glem det, denne har elektronisk tenning så du skal ikke behøve og justere den. Og uten verktøy er det hvertfall nytteløst. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Den statiske fortenninga kan vel fortsatt justeres ved å vri på fordeleren? Eller er det fordelerløs tenning? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har en Audi 80 2,0 92mod.Når jeg gir gass henger den litt igjen. Tenkte jeg skulle prøve å justere tenningen. Har hørt man skal justere fordeleren til den går høyest på tomgang, og litt tilbake igjen, men hvilken vei? Takk for nyttige svar 5166963[/snapback] Hei. Hvis ikke motoren er fiklet på av ukyndige skal ikke tenninga forandre seg. Mitt stalltips så fremt at det ikke er snakk om tenningsfusk: Få målt Lamdasensoren. Skal når den er ordentlig varm pendle mellom 0,1 - 0,8volt. Altfor mange biler i dag kjører rundt med lamdasensor som jobber for tregt! Antatt levetid ved normal bruk ca. 100.000km. Alt over er bare en bonus til bileieren. Lukke til!! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå