-Teddy- Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ikoner, slik som en penn for evt gjestebok, en tankeboble til blog, et hjul til R/C delen og en bilderamme til galleri... Skal bruke de i menyen i tilfelle. Noen gode sider noen vet om? Har googlet det men fant ikke helt det jeg var ute etter, mest pikselikoner osv der... Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Google er din venn Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Google er din venn 5167323[/snapback] Jeg spurte om dere hadde noen anbefalninger eller gode sider, ikke noe random crap fra google. Mesteparten jeg får opp i søket ditt er sider som er overbelastet med popups og annen shit. Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 ellers kan du alltså lære deg Photoshop/Illustrator/andre programmer slik at du kan lage det selv. kanskje en smart ide. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 ellers kan du alltså lære deg Photoshop/Illustrator/andre programmer slik at du kan lage det selv. kanskje en smart ide. 5167460[/snapback] Jeg kan bruke PS, men har ikke orket å starte med illustrator. har tegnet noe selv og scannet litt men noen ikoner er litt vanskelige å lage selv, er ikke noen mester på å tegne akkurat. Lurer bare på om det finnes noen gode, gratis sider med slike ikoner? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hvorfor skal folk hele tiden henge seg i opp at en bør søke i hytt og pine? Jo takk, noen ganger er folk late, og spør i stede for å søke(og da er det mange som gjør det samme). Men dette spørsmålet er da helt relevant mener eg. Og eg er forsåvidt ute etter noe lignende. Alle sider eg har søkt frem er fulle av pop-ups, eller fungerer ikke. Dessuten er det ikke alle som er like flinke til å tegne/illustrere. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hvorfor skal folk hele tiden henge seg i opp at en bør søke i hytt og pine?Jo takk, noen ganger er folk late, og spør i stede for å søke(og da er det mange som gjør det samme). Men dette spørsmålet er da helt relevant mener eg. Og eg er forsåvidt ute etter noe lignende. Alle sider eg har søkt frem er fulle av pop-ups, eller fungerer ikke. Dessuten er det ikke alle som er like flinke til å tegne/illustrere. 5167613[/snapback] Second that! Er kjempelei svar som "Lær deg å code", "Lær deg PS", "Lær deg illustrator" o.l. Ikke alle er like begavet/har like god tid som alle andre! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ang. «lær deg å kode» så er jo det litt essensielt når det gjelder å lage hjemmesider, da. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Alle som har svart har ikke peiling. Ikke uttal dere hvis dere mangler dette. http://kdelook.org/content/show.php?content=25668 Crystal SVG, GPL så bruk det til hva du vil, bare lisensier riktig. (kdelook er nede, men ikke grin av den grunn - vent bare) Endret 17. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Med fare for å både oppfordre til brudd på opphavsrett og å beskylde folk for å være late, så er Google image-search en glimrende måte å grave frem ikoner på; man må bare passe på å sette bildestørrelsen til "Små" i avansert og benytte fornuftige søkeord.. Om ikke annet så kan man finne mye god inspirasjon på denne måten. (For å gjøre det noe enklere kan man legge til google image-search på en privat side og legge til "&imgsz=icon" i queryen..) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ang. «lær deg å kode» så er jo det litt essensielt når det gjelder å lage hjemmesider, da. 5168643[/snapback] Må si meg uenig der. For å lage proffe sider og slik, må man det. Men for folk på mitt nivå som klarer å sette opp ferdige gjestebøker selv, og klarer å lime inn/endre litt på coder til dei virker, er det ikke nødvendig å kunne code en side fra bunnen av. Men WYSIWYG-programmer som Dreamweaver, kommer man ganske langt uten å kunne code. Skal ikke legge skjul på at det er en stor fordel å kunne kode, men det er absolutt ikke nødvendig til amatørsider slik som mine. Sorry for stort OFFTOPIC! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Bare for å ha sagt det; Jeg koder siden min i notepad2 og har lært meg HTML/CSS. @ Drange, takker. Var noen der jeg kan bruke, skjønner meg bare ikke helt på .ico filer. De er alle 16x16 pixler men når du forstørrer de oppfører de som om de er i langt høyere oppløsning. Hvordan får man .ico til .bmp eller lignende? PS vil ikke åpne de. Endret 17. november 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Er ikke sikkert dette passer for deg, men en side med sånn passelig kjedelig clipart. http://www.hasslefreeclipart.com/ Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 @ Drange, takker. Var noen der jeg kan bruke, skjønner meg bare ikke helt på .ico filer. De er alle 16x16 pixler men når du forstørrer de oppfører de som om de er i langt høyere oppløsning. Hvordan får man .ico til .bmp eller lignende? PS vil ikke åpne de. 5169028[/snapback] What? http://linuxcult.com/crystal/icons/crystal.tar.gz Denne pakken inneholder ~6000 ikoner i henholdsvis 16x16, 22x22, 32x32, 64x64 og 128x128 pixlers størrelse i PNG format. PS vil åpne de. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 For ikoner kan jeg anbefale kde-look.org og gnome-look.org. Har utrolig mange gode ikoner, og de fleste er lisensiert under GPL. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 @ Drange, takker. Var noen der jeg kan bruke, skjønner meg bare ikke helt på .ico filer. De er alle 16x16 pixler men når du forstørrer de oppfører de som om de er i langt høyere oppløsning. Hvordan får man .ico til .bmp eller lignende? PS vil ikke åpne de. 5169028[/snapback] What? http://linuxcult.com/crystal/icons/crystal.tar.gz Denne pakken inneholder ~6000 ikoner i henholdsvis 16x16, 22x22, 32x32, 64x64 og 128x128 pixlers størrelse i PNG format. PS vil åpne de. 5169306[/snapback] Og disse kan brukes fritt fram ? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) GPL hvis jeg har forstått rett. Endret 17. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Og disse kan brukes fritt fram ? 5170025[/snapback] Ikke så lenge den er der. Du kan ikke legge kopisperre på websiden din og samtidig benytte GPL-lisensiert materiale. Du kan selvfølgelig legge GPL på bildene, eller fjerne kopisperren. Hva er det du egentlig skal kopisperre? Fant ut av det: I morgen drar jeg til Spania, noe jeg gleder meg veldig til. Men etter det begynner helvete. Dagen etter jeg kommer hjem (neste Lørdag) fra Spania bærer det rett ut til Rødøy, en kommune i Nordland. Der skal jeg jobbe som altmuligmann på en Bunnpri/Byggmakker-butikk, noe som i og for seg er greit blaaa blaa Endret 17. november 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jonas Drange: Hva er det du vil frem til? Hva vet du om hva jeg kan gjøre med det bildet, eller ikke? Selv om det ligger på sxc.hu, har ikke det noe med hva jeg kan bruke bildet til, eller ikke.. Og prøver du å rakke ned på innholdet i "bloggen" min, så skal du bare reise til helvete Neida. Jeg har aldri vært en fan av blogg, og den bloggen du refererer til var et lite forsøk på å rable ned noe jåss. Og lage en side, så klart. Men som sagt, jeg aner ikke hva du vil frem til. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ta en titt her: http://www.famfamfam.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå