Gå til innhold

Lage server og klienter for spill


Anbefalte innlegg

Som beskrevet her lager jeg et lite (amatørmessig) multiplayer spill. Nå bruker jeg System.Net.Tcplistener og TCPclient.

 

Som beskrevet i posten nevnt over går dette altfor sent når det er flere brukere enn 2 koblet til serveren, og det er ikke forskjell på web og LAN tilkobling.

 

Er det noen som kan gi noen tips om hvordan jeg kan lage server og klienter som takler å sende beskjeder seg imellom veldig ofte (som kreves for spill)? Må jeg bruke UDP fremfor TCP (eller hva det nå heter)? Programmerer jeg feil? Er det server eller klient som er problemet? Etc etc etc....

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...