Gå til innhold

Lydforbedring med SUPRA signalkabel?

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring om det hjelper å kjøpe dyr, analog signalkabel mellom lydkortet og forsterker? Kjører line-out på Live! kortet inn på forsterkern. Kabelen jeg vurderer å kjøpe er Supra Mini-Link Interlink.

Er signalet fra lydkortet bare dritt uansett, så det er null poeng med dyr kabel? Eller vil det kanskje resultere i lydforbedring?

Om kabelen; "Supra Mini-Link er designet for god støyavskjerming. Den halvledende nylonskjermen gir en mye bedre motstandsdyktighet mot støy enn en tradisjonell avskjerming. Som en ekstra bonus tåler den også mer rent mekanisk. Den smii-balanserte koblingen gir bedre beskyttelse mot elektro-magnetisk interferens. Dette oppnås ved at skjermen blir tilkoblet jord bare i den ene enden av kabelen. Dermed går det ikke noe signal gjennom skjermen. Den fungerer kun som avskjerming."

1m 360,-/stk

2m 395,-/stk

4m 465,-/stk

8m 605,-/stk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på stereo anlegget og avstand fra PC til stereon. Spiller du mest komprimert musikk fra datamaskinen, skulle jeg anta at det er liten vits med de dyreste signalkablene. Har du digital inn/utgang, bruk denne.

(Er selv storfornøyd med mine supra høyttalerkabler)

Lenke til kommentar

Lydbildet vil bli bedre med en dyr og godt skjermet kabel. Men kabelen kommer aldri til sin rett med det lydkortet du bruker. Personlig syns jeg Terratec leverer kort som overgår stort sett alt når det gjelder lydkvalitet.

Hva med ett nytt lydkort istedet? Det hjelper mye hvis du har ett anlegg som produserer bra lyd. Ihvertfall i forhold til kabelen når det er Live! lydkort det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...