Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har kjørt på Telenor ADSL i mange år. Telenors linje har vært helt topp både på oppetid og ytelse, og de har også grei support (noen minutter å vente på telefon av og til, men gode svar på mail til kundeservice). Jeg vurderer allikevel å skifte leverandør for å få lavere pris eller bedre ytelse til samme pris, men når jeg leser alle dårlige erfaringene med NGT, BlueCom og flere andre, lurer jeg på om jeg bør holde meg til Telenor likevel. For meg er oppetid viktigere enn noen kroner i måneden, og jeg sitter nå med et inntrykk av at man faktisk får hva man betaler for. Hører også rykter om at Telenor har planer om å oppgradere ytelsen igjen. Hva bør jeg gjøre? Noen som har gode råd? Should I stay or should I go? (fra Telenor) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg vurderer allikevel å skifte leverandør for å få lavere pris eller bedre ytelse til samme pris, men når jeg leser alle dårlige erfaringene med NGT, BlueCom og flere andre, lurer jeg på om jeg bør holde meg til Telenor likevel. 5166726[/snapback] Tja, Du finne mye pepper om TN også. Hvis du ser det over litt tid så er det vel nesten bare NGT som konstant får kjeft, de andre har som TN perioder hvor ting går litt på tverke. Bluecom som jeg kjenner mye til synes jeg er helt greie, de har slitt litt i forbindelse med at de skal intergreres i Catch og Catch ble jo selv oppkjøpt så det har nok blitt litt mye. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har firstmile 8mbit og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Firstmile leverer ikke hos meg. Dessuten er Firstmile inkl kundeservice tatt over av NGT. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg her NGT, og har aldri hatt særlige problemer med de. Får kasnkje 100- 200kbit/s for lite i forhold til det jeg skal ha, men trenger ikke hastigheten. Og det er jo slik at du må regne med tap på noen få prsent på linjen uansett. NGT har ikke den beste pingen i verden men funker for det aller meste når du spiller. Og hvis du har noen problemer med de så må du nok vente en 20 min i telefonen vanligvis. Men er du dataflink så er ca 90% av alle telefoenen NGT får inn brukerfeil, så er du flink nok så trenger du nok ganske kjeldent å ringe der. Jeg har ringt der en gang, og da hadde vist bare sentralen min vært nede i en halv time grunnet oppgradering that is it. Endret 17. november 2005 av Macfan Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hvis du vil ha mye sinne, fortvilelse og stort sett all annen drit en kan finne om en nettleverandør bør du fortest mulig bytte til ngt. Er nå på andre måneden uten linje. Gratulerer ngt dere kan virkelig dette med å ikke gi det kundene betaler for. Må le hver gang jeg ser reklame for ngt. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har selv Telenor og er veldig fornøyd. Får det jeg betaler for, aldri nedetid, god support osv. Kan vel kanskje spare en femtilapp pr. mnd. ved å bytte leverandør, men det forvinner fort igjen i eventuell etableringspris hos den andre leverandøren. Dessuten opererer vel de fleste leverandører med bindingstid, kjedelig å være bundet til en ny leverandør hvis man ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Firstmile leverer ikke hos meg. Dessuten er Firstmile inkl kundeservice tatt over av NGT. 5166775[/snapback] Sist gang jeg snakket med dem var det de samme på kundeservice som før oppkjøpet. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Telenor (Jara) kommer med nye hastigheter snart. Egentlig 23. november men det er utsatt. Dette vil gjelde underskogen av dsl-leverandører som selger jaraaksess. Eksempelvis Bluecom, DirectConnect, Combitel, Dataguard etcetc. Også NGT, der de ikke dekning da de også selger Telenoraksess i slike tilfeller. Stikkord: ADSL 2+ Se www.jara.no http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20050930a.html http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20051115.html For info om hastigheter etc. som kommer: http://www.jara.no/produktlosninger/produk...rdic_eline.html Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bytt ikke vekk noe du er fornøyd med og som fungerer. Sjansen er stor for at du kan bli misfornøyd med en ny isp. Du sier jo selv at oppetid er viktigere enn pris Behold Telenor du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Takk for tilbakemeldinger. Det ser ut som om jeg fortsetter som Telenorkunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå