Gå til innhold

Hvor mye koster oppkjøring til lappen?

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du betaler for oppkjøring, oppvarmingstime og selve lappen. Blir nesten 2k, mener jeg å huske.

5166816[/snapback]

som en del av pakkeløsningen har jeg betalt for oppvarmingstime og føreprøve til kjøreskolen.. da det var baneleie hos NAF for glattkjøringen regner jeg også med at du må betale etellerannet til vegvesenet også for selve oppkjøringen.... (og da er spørsmålet: hva er det?)

Lenke til kommentar
Du betaler for oppkjøring, oppvarmingstime og selve lappen. Blir nesten 2k, mener jeg å huske.

5166816[/snapback]

Oppvarmingstime har ikke Vegvesenet noe med.

Du betaler for oppkjøringstimen (husker ikke den summen eksakt, noe rundt 8-900 mener jeg), så eventuelt 295 for selve lappen dersom du står på oppkjøringa.

I tillegg kommer leie av bil, men dette ordner man med kjøreskolen.

Lenke til kommentar

Sensor strøk meg fordi hun synes jeg kjørte for sakte.... var usikker på fartsgrensen på en strekning.. så tenkte jeg skulle være på den sikre siden (bedre å kjøre litt sakte enn å stryke fordi du kjører for fort tenkte nå jeg)... men den gang ei....

nå vet jeg hva jeg skal bruke kvelden til iallefall; drikke meg hengedrita.

Lenke til kommentar
Triste saker!

Noen ganger er sensoerene veldig pirkete, ass..

Selv strøyk jeg på teorien første gang, men strøyk ikke på oppkjøringa.. *ble gla*

Men jeg var under det gamle opplegget, da..

5176233[/snapback]

kjører på det gamle opplegget.. men har vært _litt_ treg med å følge opp den kjøretimen jeg hadde i romjulen ifjor.... nå får jeg ny oppkjøring cirka 19 desember - det vil si midt i julerushhælvet... så gleder meg ikke til det... men får vel gjøre det beste ut av det så går det vel på et vis.....

Lenke til kommentar

Hadde vært en god ide, men hvordan skal man få tak i disse rutene? Uten å måtte kjøre opp og stryke på alle, samt å huske de nøyaktig i hodet etterpå :p . Er tross alt flere ruter de bruker, og hva men får er helt tilfeldig, da en datamaskin setter opp hvor du skal kjøre rett før timen. Nei, beste er nok å kanskje gjøre seg litt kjent rundt i området, og lære seg å tilpasse seg de forskjellige veiene/hastigheter osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
har hørt at de har 20 forskjellige ruter i Oslo... noen lutter de ned på strekningen eller kutter helt ut avhengig av om det er sommer eller vinter også.... så blir litt mye å rekke over da det er forholdsvis dyrt å kjøre opp...

5176656[/snapback]

Ta en titt i tråden Tips til Oppkjøringen på bil!, der står noen av rutene i Oslo beskrevet. I tråden står det også noen tips om hvilke tidspunkter det er lurt å kjøre opp på - f.eks. klokken 0800 (på grunn av morgenrushet drar du ut av byen) eller lørdag morgen (lite trafikk).

Edit: Trist med at du strøk, da. Lykke til neste gang. :)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...