Gå til innhold

Hva tror du ang Xbox360/Pc


Anbefalte innlegg

Nå som en konsoll med sine første spill klarer å utdanke en highend pc ytelses messig og nesten gfx messig hva tror du om fremtiden?

 

Spillutviklerne har såvit nå skrapet på mulighetene som Xbox360 klarer og allerede nå så er den bedre en en pc i pris klassen rundt 15.000,- som er et ok highend pris vil jeg tro.

 

Kommer konsollene framover i tiden til å kapre mange pc spillere som er lei av hardware jaget?

 

Jeg personlig tror at med Xbox360 så kommer vi ikke lenger til å trenge en monster pc til å spille med. En kommer nok til å se at som årene går nå så kommer pc massen til å krympe og kun di hardbarka pc brukerne kommer til å fortsette på den platformen.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører dere sier det men jeg lurer litt på åssn fremtiden blir. Jeg tror og håper at pc blir kun noen hardbarka personer kommer til å sitte på.

 

Når det kommer en pc som er designet for kun 1 ting nemmelig spill så tror jeg det blir noe anna. Men da er det jo egentlig en konsoll.....så igen jeg tror konsoll er fremtiden.

 

Etter som spill utviklerne klarer å presse mere å mere ut av Xbox360 og PS3 så tror jeg gapet mellom konsoll og pc kommer til å krympe voldsomt.

 

Hvem gidder å bla opp 5 lapper for et skjermkort når du kan kjøpe en komplett maskin som Xbox360 eller PS3?

 

Vi får se hva tiden bringer...men med den oppløsningen og hardwaren som er i di nye konsollene så begynner jeg å ikke se pointet med spill på pc utenom kontrollene på noen spesiele sjangere.

 

Men det kan løses meget enkelt....time will tell..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Hører dere sier det men jeg lurer litt på åssn fremtiden blir. Jeg tror og håper at pc blir kun noen hardbarka personer kommer til å sitte på.

 

Når det kommer en pc som er designet for kun 1 ting nemmelig spill så tror jeg det blir noe anna. Men da er det jo egentlig en konsoll.....så igen jeg tror konsoll er fremtiden.

 

Etter som spill utviklerne klarer å presse mere å mere ut av Xbox360 og PS3 så tror jeg gapet mellom konsoll og pc kommer til å krympe voldsomt.

 

Hvem gidder å bla opp 5 lapper for et skjermkort når du kan kjøpe en komplett maskin som Xbox360 eller PS3?

 

Vi får se hva tiden bringer...men med den oppløsningen og hardwaren som er i di nye konsollene så begynner jeg å ikke se pointet med spill på pc utenom kontrollene på noen spesiele sjangere.

 

Men det kan løses meget enkelt....time will tell..

5168743[/snapback]

 

Det dukker alltid opp noen med din tankegang i forbindelse med ny konsoll-launch. Slik var det også når PS2 og XBOX kom. De tok feil den gangen, og du tar feil nå. Som du sier, time will tell, så bare vent og se. PC-gaming kommer ikke til å dø ut på mange år.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hører dere sier det men jeg lurer litt på åssn fremtiden blir. Jeg tror og håper at pc blir kun noen hardbarka personer kommer til å sitte på.

 

Når det kommer en pc som er designet for kun 1 ting nemmelig spill så tror jeg det blir noe anna. Men da er det jo egentlig en konsoll.....så igen jeg tror konsoll er fremtiden.

 

Etter som spill utviklerne klarer å presse mere å mere ut av Xbox360 og PS3 så tror jeg gapet mellom konsoll og pc kommer til å krympe voldsomt.

 

Hvem gidder å bla opp 5 lapper for et skjermkort når du kan kjøpe en komplett maskin som Xbox360 eller PS3?

 

Vi får se hva tiden bringer...men med den oppløsningen og hardwaren som er i di nye konsollene så begynner jeg å ikke se pointet med spill på pc utenom kontrollene på noen spesiele sjangere.

 

Men det kan løses meget enkelt....time will tell..

5168743[/snapback]

 

Det dukker alltid opp noen med din tankegang i forbindelse med ny konsoll-launch. Slik var det også når PS2 og XBOX kom. De tok feil den gangen, og du tar feil nå. Som du sier, time will tell, så bare vent og se. PC-gaming kommer ikke til å dø ut på mange år.

5170375[/snapback]

 

Pc gaming kommer nok aldri til å dø ut. Det er nesten 100% sikkert...synes ikke det går helt ann å sammenligne med tidliger konsoller da dem ikke var så likt stilt med pc når dem kom ut. Nå så stiller jo Xbox360 så si likt med en high-end pc.

 

Det sier litt...er snakk om en pc til endel penger i forhold til konsollen. Men som altid så kommer pc hardwaren til å utvikle seg til det bedre mens hardwaren i konsollene blir den samme til neste skifte.

 

Men om det stemmer at vi så langt har sett 1/6 av kraften til Xbox360 så kan det nok hende vi kommer til å se noen utrolige spill etterhvert. Og hvor mye bedre kan det egentlig bli? Det kommer nok til å stagnere litt på den biten snart tror jeg altså.

 

Når Xbox360 og PS3 begynner å virkelig vise muskler og hardwaren begynner å presses så burde det se helt utrolig ut. Da tror jeg det er noe slikt som Nintendo Revolution som kommer å viser oss at hey nå skal vi begynne å spille på en helt annen måte.

 

Men ja du har rett det er altid en som skriker at hoy hoy nå er pc tiden endelig over lenge leve konsoll. Hehe. Jeg tror nok ikke den tiden er helt inne ende men vi begynner virkelig å nærme oss nå.

 

Vi får se om 6mnd/1år åssn maskine sparker ifra seg og hva den generele gamer da plukker opp. Uansett så er det vinn vinn for alle parter :)

Lenke til kommentar
Nå som en konsoll med sine første spill klarer å utdanke en highend pc ytelses messig og nesten gfx messig hva tror du om fremtiden?

 

Spillutviklerne har såvit nå skrapet på mulighetene som Xbox360 klarer og allerede nå så er den bedre en en pc i pris klassen rundt 15.000,- som er et ok highend pris vil jeg tro.

 

Kommer konsollene framover i tiden til å kapre mange pc spillere som er lei av hardware jaget?

 

Jeg personlig tror at med Xbox360 så kommer vi ikke lenger til å trenge en monster pc til å spille med. En kommer nok til å se at som årene går nå så kommer pc massen til å krympe og kun di hardbarka pc brukerne kommer til å fortsette på den platformen.

5166643[/snapback]

 

Absolutt ikke. Ikke kan du spille CS på en konsoll, ikke kan du spille Battlefield lignende spill på konsoll... rett og slett kan du bare stryke FPS sjangeren på konsoll siden det er best med mus og tastatur og folk liker å justere på filer for perfekt ytelse.

 

Konsoll er greit for eventyrspill og racingspill men alt annet må jeg ha pcen min til.

Lenke til kommentar

Det at folk liker å tune å juster for å presse mest mulig hardware er det nok bare en liten kjerne som kommer til å drive på med i fremtiden.

 

Og når det kommer til å kontroll i fps spill så er det akkurat som rompa...delt i to. Noen mener det kreves mere av en som spiller fps spill på konsoll en på pc.

 

En slik kommentar er typisk fra pc brukere, jeg bruker både pc og konsoll så jeg har testet begge deler for å si det slik. Spilt mye rainbow six spillene på Xbox Live og det krever mere trening en på pc altså. Og det er helt mulig å treffe der du vil.

 

Men du må holde på en stund...spilte mye Unreal Tournament på Xbox Live også...headshot og mmmmmoooonster kill var ikke langt unna værandre.

 

Det eneste som har manglet på konsoller egentlig er oppløsningen, den saken er i boks nå. Men vi får vente å se....spillmagasinet sier at Perfect Dark Zero ser like bra ut som Halflife2....

Lenke til kommentar

For meg personlig så blir dette konsollgenerasjonen som får meg til å gå fra pc til konsoll når det gjelder spill. Siden jeg benytter pc i jobbsammenheng så vil nok jeg ha bruk for det også, men spillingen overlater jeg til konsoll fra 2.desember.

 

For vel 3 år siden brukte jeg godt og vel 20 000,- på en ny pc som overgikk det meste på den tiden, men som idag knapt klarer å kjøre spill som Quake4 og FEAR med respektabel oppløsning, effekter og FPS. Jeg bestemte meg i fjor på denne tiden om å oppgradere, men for å få et noenlunde oppegående system måtte jeg ut med minst 10 000,- ettersom mange standarder var byttet ut med nye som f.eks AGP--> PCI-e, 478--> 479/775/etc, PC2100-->PCxxxx, osvosv...og dette hadde selvsagt gjentatt seg om 2 nye år.

 

Dette ble rett og slett for dyrt i lengden, så i januar i år bestemte jeg meg for å kjøpe inn og teste hvordan det var å spille på konsoll framfor pc. Jeg, som mange andre, fryktet hvordan det ville være å spille FPS-spill på konsoll og for min del ble det en aldri så liten åpenbaring. Jeg hadde tidligere kjøpt inn Halo til pc og spillt gjennom det rimelig fort og valgte denne gang å kjøpe Halo2 til Xboxen min, og du verden hvor mye mer moro det var. Istedenfor å løpe hurtig gjennom et helt spill med millimeter presis aim(:-)), så ble det istedenfor en helt annen opplevelse hvor jeg faktisk måtte spille på en helt annen måte enn jeg var vant med uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Jeg skjønner jo at spill som AA, CS og Quake kanskje ikke egner seg like godt på konsoll, men skepsisen jeg hadde mot konsoll-FPS forsvant som dugg for solen.

 

Nå som Xbox360 kommer med en hardware som matcher og til dels overgår det man får til pc idag, og da spesielt mtp at at 360 er designet for spill og ikke noe annet(i motsetning til en multifunksjonell pc), så vil jeg tro at en del tidligere pc-entusiaster melder eller komme til å melde overgang til 360/PS3/Revolution. At mange fortsatt kommer til å sverge til pc er hevet over enhver tvil, men jeg like sikker på at en god del "casual-gamere" kommer til å bytte fra pc til konsoll i større grad nå enn tidligere, rett og slett pga dette jaget som er nevnt i et tidligere innlegg.

 

Pc'en kommer nok aldri til å dø ut, men den store grafiske forskjellen som har vært gjeldende mellom pc og konsoll er i ferd med å bli visket ut, spesielt nå som HDTV teknologien blir mer og mer tilgjengelig for folk flest, så det å oppgradere for flere 1000 kr pga grafikk kommer muligens til å skje i mindre grad nå enn tidligere.

 

Jeg er så heldig at jeg eier en diger HD-Ready tv, så for min del var det aldri noe tvil om at jeg skulle ha 360, og med mine erfaringer/opplevelser med Xbox så vil det nok gå enda noen år før før pc'en min vil bli oppgradert.

 

Når Diablo 3 kommer deriomt...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Men om det stemmer at vi så langt har sett 1/6 av kraften til Xbox360 så kan det nok hende vi kommer til å se noen utrolige spill etterhvert. Og hvor mye bedre kan det egentlig bli? Det kommer nok til å stagnere litt på den biten snart tror jeg altså.

 

Når Xbox360 og PS3 begynner å virkelig vise muskler og hardwaren begynner å presses så burde det se helt utrolig ut. Da tror jeg det er noe slikt som Nintendo Revolution som kommer å viser oss at hey nå skal vi begynne å spille på en helt annen måte.

 

Jeg mener at dette bare er begynnelsen på hva vi kan vente oss av realisme i fremtiden.

Selv om neste generasjons konsoller kommer til å briljere med god grafikk, vil det ikke på langt nær stoppe her.

Jeg tror at man de neste årene vil se en stabil økning i den grafiske biten av spill, og man vil få til ting som i dag kun er mulig i forhåndsrenderte filmer.

Interaktivitet, og visuell utførelse vil utvikle seg til å bli mye mer komplekst en det vi har i dag, og følelsen av å faktisk være til stede i et spill vil øke betraktelig.

For hver ny generasjon med konsoller, eller hardware til pc, vil realismen i det vi opplever ”in game” komme et skritt nærmere den virkelige verden.

Jeg tror det vil ta mange, mange år, før spillutviklere blir tvunget til å fokusere mindre på det grafiske, og mer på spillbarhet, og underholdning.

 

Når det gjelder måten vi spiller på, har den også forandret seg jevnt oppigjennom årene.

Jeg tror ikke det kommer en revolusjon i nærmeste fremtid, hva angår selve måten vi spiller på.

Jeg tror alle spillsjangrene som eksisterer i dag vil fortsette å eksistere om 2, 5, og 10 år, men selvsagt i en litt annen form en den vi spiller med i dag.

 

Jeg tror også at spill på pc kommer til å holde seg stabilt de neste årene, fordi det er vanskelig å få visse sjangere til å fungere på konsoll.

I tillegg er PC-en godt etablert på spillmarkedet, og så lenge det er penger å hente i å lage spill til pc vil det fortsette å eksistere.

Jeg husker mange mente det samme når forrige generasjon konsoller kom på markedet, nemlig at PC-ene ville bli utkonkurrert til fordel for maskiner kun egnet for spill.

Hukommelsen min tilsier at det ikke var tilfellet, og jeg tviler på at det kommer noen revolusjon med den nye generasjonen heller.

Lenke til kommentar
Ikke kan du spille CS på en konsoll, ikke kan du spille Battlefield lignende spill på konsoll... rett og slett kan du bare stryke FPS sjangeren på konsoll siden det er best med mus og tastatur og folk liker å justere på filer for perfekt ytelse.

 

Konsoll er greit for eventyrspill og racingspill men alt annet må jeg ha pcen min til.

5170731[/snapback]

 

 

Det der er bare tull, kansje det ikkje er mulig for deg å spille FPS på konsoll. Men ja, det er best med mus og tastatur. Men det er absolutt mulig å får en god opplevelse innen FPS sjangeren ka konsoll angår. :)

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet dukker opp hver gang det kommer en ny konsoll. Hver gang blir det spådd at PC`n blir lagt død som spillplattform. Tror ikke det kommer til å skje denne gangen heller. Konsollene er enkle å bruke, og man kan bare putte i et spill, å spille iveg. Det er snart like enkelt med PC`n også. Tror ikke det er et argument lenger. Dessuten har PC sin trofaste tilhengerskare, akkurat på linje med konsollene. Jeg er 100% sikker på at det er mange her på forumet som ikke vil bytte ut PC`n sin for noen konsoll i verden - uansett hvor bra den blir. Men som sagt, dette spørsmålet dukker opp hver gang det kommer en ny konsoll. XBox 360 og playstation 3, kommer ikke til å vippe PC`n av pinnen denne gangen heller. Tar jeg feil, så skal jeg med stolthet være den eneste som sitter å spiller gamle spill på PC. Det jeg ikke ønsker, er å sitte å spille dårlige, og konverterte konsollspill på PC. Da finner jeg heller frem kortstokken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er et evig spørsmål hver eneste gang det kommer en ny konsoll.

"Opplev en helt ny verden innen gaming!", liksom. Faktum er at ganske få har en TV med noe særlig brukbar oppløsning, og da får de ikke utnyttet konsollen sin fullt ut. Et annet faktum er at konsollene blir mer og mer lik en PC i oppbygning, bare at de presser det sammen i en liten boks og masseproduserer det, deretter solgt for en overkommelig pris. Jo, konsollen var billig den, men hva med spillene? 600,- for et spill? Overkommelig det også, men det blir fort en god del tusen etter en stund.

Jeg tviler ikke på at de nye konsollene er bra og at det er stor forskjell fra tidligere, men noen Revolusjon er det jo tross alt ikke. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg personlig kommer til å satse på konsoll fremover. Er faen så lei av å måtte ha det nyeste skjermkortet fra enten Geforce eller Radeon når jeg skal spille de nyeste spillene.

 

Fremtidige XBOX 360 spill vil også ha enda flottere grafikk enn dagens. Bare sammenlign gamle PS2 spill (som f.eks Quake 3) med nye (som f.eks HL2).

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Fremtidige XBOX 360 spill vil også ha enda flottere grafikk enn dagens. Bare sammenlign gamle PS2 spill (som f.eks Quake 3) med nye (som f.eks HL2).

5226804[/snapback]

 

 

Okei eg har sitti ned UML sia 11 i dag tidlig, så eg veit eg er litt surrete i huet i dag, men den siste det tok eg ikkje heilt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...