tommybrede Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har en Compaq bærbar pc hvor jeg sliter med å få fylt skjermbildet på hele skjermen. Det går greit hvis jeg endrer oppløsning til 1400x1200, men fungerer ikke med oppløsningen 1024x768, da blir det en fin svart ramme rundt? Trenger tips på hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 That's not a bug, that's a feature... Det er dessverre slik mange LCD-skjermer oppfører seg dersom du prøver å kjøre dem på en oppløsning lavere enn 'native', tror ikke det er noe å gjøre. M. Lenke til kommentar
tommybrede Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 That's not a bug, that's a feature... Det er dessverre slik mange LCD-skjermer oppfører seg dersom du prøver å kjøre dem på en oppløsning lavere enn 'native', tror ikke det er noe å gjøre. M. 5166581[/snapback] Kjørte tidligere på 1024 x 768, men pluteselig forandret skjermen seg? Vet ikke hva det kan være trenger flere tips Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 OK, da burde det vel gå nå også... Prøvd å oppgradere drivere for skjerm og skjermkort? Hvilket OS har du? XP? 2000? M. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har samme problem på min Compaq EVO, det som er rart er at etter at jeg oppgraderte bios og grafikkdrivere, så kunne jeg forandre oppløsning uten at den svarte rammen vistes....skulle prøve det pånytt nå....da var den svarte ramma der igjenn???....skjønner ingenting....må være en bug Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Var borti et lignende problem for leeenge siden. Mener å huske at det var en setting i BIOS for å enable/disable at den "stretch'er" bildet til å dekke hele skjermen. Når det er sagt skal jo normalt en LCD-skjerm kjøres på den oppløsningen den er laget for, da andre oppløsninger har en tendens til å gi kornete/uskarpt bilde. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jepp - er oftest en innstilling i BIOS'en der du kan velge om bilde skal strekkes (objekter blir da strukket, så f.eks personer vil bli lave og fete på skjermen) eller om det skal kjøre med sorte striper på sidene. Dette er en av tingene man får med bredskjerm Endret 17. november 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå