Gå til innhold

Oppløsning bærbar fylle hele skjermen

tommybrede

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
That's not a bug, that's a feature... Det er dessverre slik mange LCD-skjermer oppfører seg dersom du prøver å kjøre dem på en oppløsning lavere enn 'native', tror ikke det er noe å gjøre.

M.

5166581[/snapback]

Kjørte tidligere på 1024 x 768, men pluteselig forandret skjermen seg? Vet ikke hva det kan være trenger flere tips

Lenke til kommentar

Har samme problem på min Compaq EVO, det som er rart er at etter at jeg oppgraderte bios og grafikkdrivere, så kunne jeg forandre oppløsning uten at den svarte rammen vistes....skulle prøve det pånytt nå....da var den svarte ramma der igjenn???....skjønner ingenting....må være en bug

Lenke til kommentar

Var borti et lignende problem for leeenge siden. Mener å huske at det var en setting i BIOS for å enable/disable at den "stretch'er" bildet til å dekke hele skjermen. Når det er sagt skal jo normalt en LCD-skjerm kjøres på den oppløsningen den er laget for, da andre oppløsninger har en tendens til å gi kornete/uskarpt bilde.

Lenke til kommentar

Jepp - er oftest en innstilling i BIOS'en der du kan velge om bilde skal strekkes (objekter blir da strukket, så f.eks personer vil bli lave og fete :p på skjermen) eller om det skal kjøre med sorte striper på sidene.

Dette er en av tingene man får med bredskjerm :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...