Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor utsetter ADSL 2+...


Anbefalte innlegg

For å ta utgangspunkt i dagens dekningsgrad på DSL, hvor mange år tror du det går før 90% av landets husstander har fiber? 50 år? Sannsynligvis skjer det ikke fordi det er for dyrt.

Greit nok at det ikke koster allverden å rulle ut i borettslag og byggefelter, men å grave og sprenge kilometervis med grøft utover bygdene koster alt for mye til at det vil bli gjort.

5171564[/snapback]

 

Jeg er helt enig at ett landsdekkende spredenett med fiber er nokså utopisk men jeg har stor tro på at vi vil se fiberspredenett rundt de fleste tettsteder og byggefelt innen en rimelig tid.

Bygge stamnett med fiber er i mange tilfeller ikke så dyrt, henge fiberkabel i eksisterende stolper er raskt og kan umulig være fryktelig dyrt, ute på landet skjer stort sett allt høyspentstrømforsyning/stamnett i stolper, og et trent montørlag i greit terreng strekker kabel og henger den opp i en svært raskt tempo.

Allr tankene om rask xDSL og div radio forutsetter et godt utbyggd stamnett og utstyret nært brukeren, endel xDSL klarer jo bare ca 300m med linjelengde så det er ikke så veldig billig det heller, da må man kanskje ha to eller tre DSLAM-er pr byggefelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Æhh. Sorry å måtte fortelle deg dette, men du er altså hos Telenor fortsatt. :!:

 

Men kobberet ble du kvitt!  :thumbup:

 

får 4/2 mbit fra cd jeg. holder for meg det :D glad jeg ble kvitt Telenor til slutt :)

5167666[/snapback]

5168611[/snapback]

 

joa, telenor eier vel linja eller noe. men er ikke abonent hos telenor lenger. er et par hakk bedre upload fra cd og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...