Gå til innhold

Telenor vil gi meg 1000kr.


Anbefalte innlegg

Abonnemente mitt går snart ut (Privat + 129,- pr. mnd.)

Igår ringde ein fyr og så eg fikk 1000 kr trekt fra regningen viss eg fortsatte med deres abonnomang.

Eg ringer for ca. 20-30kr månaden. Eg skulle eg få bytta abonnomang til noe som kosta 49pr mnd. inkl. 20min gratis ringetid pr mnd.

Virker på meg som et godt tilbud!

Gratis telefon i et år. :!:

Er det noe eg har missforstått?

 

En ting til: Eg sa tidligt ja til tilbudet i telefonsamtalen, men likevel fortsette fyren og preike varmt om Telenor i kanskje 5 min. Har dei en kampanje gående hvor dei prøver å hjernevaske oss eller....? :dontgetit:

 

PS! Såg FBI igår kveld(Var en krass sak om Telenor), hvordan finner eg ut om telefonen min er låst.

(Vil kanskje selge den, K700i)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abonnemente mitt går snart ut (Privat + 129,- pr. mnd.)

Igår ringde ein fyr og så eg fikk 1000 kr trekt fra regningen viss eg fortsatte med deres abonnomang.

Eg ringer for ca. 20-30kr månaden. Eg skulle eg få bytta abonnomang til noe som kosta 49pr mnd. inkl. 20min gratis ringetid pr mnd.

Virker på meg som et godt tilbud!

Gratis telefon i et år. :!:

Er det noe eg har missforstått?

 

En ting til: Eg sa tidligt ja til tilbudet i telefonsamtalen, men likevel fortsette fyren og preike varmt om Telenor i kanskje 5 min. Har dei en kampanje gående hvor dei prøver å hjernevaske oss eller....? :dontgetit:

 

PS! Såg FBI igår kveld(Var en krass sak om Telenor), hvordan finner eg ut om telefonen min er låst.

(Vil kanskje selge den, K700i)

5166419[/snapback]

 

Du fikk visst tilbud om en k700i med fri 20 abonnement.

K700i vil være låst til Telenor, men om du har binding så kan du be dem gi deg

opplåsingskoden for tlf,den vil du få gratis..

 

Men om du sier du for 1000 kr i trekt regning + k700 med fri20 abonnement så synes jeg det er en god deal :thumbup:

 

Forøvrig så solgte Expert for noen mnd siden k700 med

samma fri 20 abb for 1 kr.

Lenke til kommentar

Eg får ikkje telefonen, den kjøpte eg ifjor for 700kr + (12*129,-) =2248,- ca.

Men eg vil kanskje selge den for å kjøpe meg en ny telefon til full pris.

Men før eg selger den vil eg jo være sikke på at det ikkje er en ekkel kode på telefonen.

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Abonnemente mitt går snart ut (Privat + 129,- pr. mnd.)

Igår ringde ein fyr og så eg fikk 1000 kr trekt fra regningen viss eg fortsatte med deres abonnomang.

Eg ringer for ca. 20-30kr månaden. Eg skulle eg få bytta abonnomang til noe som kosta 49pr mnd. inkl. 20min gratis ringetid pr mnd.

Virker på meg som et godt tilbud!

Gratis telefon i et år. :!:

Er det noe eg har missforstått?

 

En ting til: Eg sa tidligt ja til tilbudet i telefonsamtalen, men likevel fortsette fyren og preike varmt om Telenor i kanskje 5 min. Har dei en kampanje gående hvor dei prøver å hjernevaske oss eller....? :dontgetit:

 

PS! Såg FBI igår kveld(Var en krass sak om Telenor), hvordan finner eg ut om telefonen min er låst.

(Vil kanskje selge den, K700i)

5166419[/snapback]

 

Så vidt meg bekjent er det et litt generelt tilbud på 1000 kroner som de gir kunder en gang i året for å binde seg til Telenor i et år.

 

Disse 1000 kronene kan dekke regninger (fastavgift og bruk) eller du kan og få de til å betale 1000 kroner på en ny mobil du kjøper.

 

Jeg har benyttet tilbudet de siste par årene og det funker slik at jeg ikke får noen regning fra de før abonnement og bruk har passert 1000 kroner. Man glemmer nesten at man har mobil en liten stund ;)

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent er det et litt generelt tilbud på 1000 kroner som de gir kunder en gang i året for å binde seg til Telenor i et år.

 

Disse 1000 kronene kan dekke regninger (fastavgift og bruk) eller du kan og få de til å betale 1000 kroner på en ny mobil du kjøper.

 

Jeg har benyttet tilbudet de siste par årene og det funker slik at jeg ikke får noen regning fra de før abonnement og bruk har passert 1000 kroner. Man glemmer nesten at man har mobil en liten stund ;)

5166595[/snapback]

 

Du får ikke bruke de 1000 kr til å kjøpe ny telefon men du kjøper den subsidiert med ca 1000 kr i rabatt. Du kan evt få et gavebrev fra Telenor med 300 kr som du kan bruke på en subsidiert telefon.

Lenke til kommentar

Dette kalles binding med "fratrekk faktura 1000 kr".

Før du sier ja takk til et slikt tilbud bør du vurdere om Fri20 (som var abonnemetet du ble tilbudt heter) vil lønne seg for deg når du medberegner disse 1000 kr. Dette kan du gjøre på telepriser.no.

Det du må være oppmerksom på er at så lenge du har binding på telefonen, det være seg enten binding pga kjøp av telefon eller fratrekk faktura, så kan du ikke kjøpe ny telefon med subsidiering før det er mindre enn en måned igjen av bindingstiden. Det du da må gjøre hvis du vil ha ny telefon med subsidiering er å si opp bindingen før du tegner en ny en, og begge disse tingene kan en forhandler gjøre. Da vil du måtte betale tilbake resten av de 1000 kr avhengig av hvor lenge du har hatt bindingen. F eks ca 500 hvis det er etter 6 måneder. En ting å være obs på at det kan ta litt tid fra bindingen er fjernet til det kan legges på ny (maks 45 min, men typisk 15 min) så ikke kom og kjøp telefon når du har hastverk :)

Lenke til kommentar

Kort og godt vil jeg bare opplyse om at om du sier ja til dette "tilbudet" kan du ikke kjøpe ny billig telefon fra telenor eller andre innen 1 år. Og du kan IKKE få gratis telefon OG 1000,- fratrekk på regningen din. Kun ett av tilbudene.

 

Telenorselgerne er forøvrig svært flinke til å si annet enn det de egentlig skal si. "Fortsette som kunde" = 12 måneders binding.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Når Telenor og Netcom ringer rundt og binder folk denne måten har de jo ingenting skriftlig på at de har godtatt bindingstiden. Er dette juridisk holdbart? Jeg vet at en muntlig avtale er bindende, men de kan jo vanskelig bevise noe hvis de ikke tar opp samtalen.

Lenke til kommentar
En annen liten sak.

Tror dere eg kan få Frifaks abonnomang istedenfor Fri20.

 

Månedprisen (49,- til 29,-) er lavere og ringeprisen går fra 1,79,- til 0,69,-

 

Syns dette virker mer  attraktivt selv uten 1000kr/bindingstid.

 

PS! Hater Telenor :!:

5184683[/snapback]

Om du hater telenor så bytt til en annen operatør da vel? Du kan jo beholde nr ditt...Tele2 champion er jo et godt alternativ :).

Lenke til kommentar
Ja, om det ikke hadde vært holdbart hadde de ikke gjort det. Det de som regel gjør er å sende deg en melding etter samtalen som du må svare "Ja" på. Dette vil ha samme juridisk virkning som underskrift på en kontrakt.

5184879[/snapback]

Okei. Jeg kjenner ikke til hvordan de gjør det, siden jeg ikke har noen av disse operatørene selv. Men jeg vet om mange som har gått med på en slik avtale uten å ha anelse om hva de går med på.

Lenke til kommentar

Japp - disse kundene har man innom et par ganger i uka. Som mener de ikke har bindingstid og ikke skjønner noe som helst da jeg forklarer at når de sa ja til 1000,- i fratrekk så bandt de seg i tolv måneder.

 

jeg har faktisk fått telenor til å fjerne bindingstiden flere ganger uten at kunde har måttet betale tilbake pengene - da kunden var sterkt bestemt på at bindingstid ikke var en del av avtalen ;).

Lenke til kommentar

Trolig kommer eg ikkje til å ombestemme meg. (Har 10 dager fra eg får brevet i posten, sa selgeren)

 

Så lite som eg bruker telefonen, vil eg ikkje få noen utlegg i hele tatt ut året.

(Håper eg)

49,- *12=588

1000-588=412

Taletid er for resten 412/1,79=230min + (12*20) = 470min

Nesten 40min i måneden gratis telefon.

 

Tilsvarende for Frifaks blir ca. 12*29,- + (230min*0,69)=480kr

Pluss at all ringing over 230min(>4timer) blir mye billigere på frifaks.

 

Helvete! 4 timer er jo ingenting!

 

Forresten, tror no eg kommer til å si neitakk likevel.

 

Er det noen som er uenig i regnestykket mitt? :p :!:

 

NB! For 480kr kan eg ringe ca 270min til med Fri20.

Lenke til kommentar

Evt så kan du satse på tele2 champion?

 

Månedspris = 0x12 = 0.

 

40 minutter i måneden med champion = 23,-.

 

Om du feks ringer 1.5 time i måneden, så vil FRI20 selv med det fratrekket koste deg 89,- i måneden. Tele2 champion vil koste deg 53,-!

 

FRI20, fratrekk eller ei, er dyrt. Frifiks er vesentlig dyrere enn champion også - med 29,- i månedsavgift og høyere ringepriser enn tele2champion, selv om du får 20 minutter inkludert - 20 minutter med champion = 12,-!

 

I tillegg så har telenor et generelt tillegg for å ringe til andre nett (netcoms nett feks) på 55 øre i minuttet. Slik at om du har venner med netcom så koster det enda mer å ha telenorabo istedetfor tele2.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...