Gå til innhold

Kjøp av virkelig kraftig gamer PC?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger noen råd til kjøp av en virkelig kraftig gamer pc som kjører stabilt og kan takle alle nåværende spill i maks oppløsning med max detaljer. Fint om den også kan ha en levetid noen år fremover. Trenger ikke skjerm eller høytalere.

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å plukke ut komponenter da jeg ikke er svært god på dette :thumbdown: å vil sikre meg at før jeg kjøper at jeg får noe som er stabilt :)

Mvh

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med ett forbehold: Kjøleløsningen på de nye 7800GTX 512mb-kortene tar ekstremt stor plass. Du må ha litt luft mellom kortene for at viften skal bli effektiv. Dersom det er for kort avstand mellom PCIe-slottene på hovedkortet så kan du få problemer med kjølingen på det ene kortet.

Bortsett fra det, Helt kongle :thumbup:

Lenke til kommentar
Med ett forbehold: Kjøleløsningen på de nye 7800GTX 512mb-kortene tar ekstremt stor plass. Du må ha litt luft mellom kortene for at viften skal bli effektiv. Dersom det er for kort avstand mellom PCIe-slottene på hovedkortet så kan du få problemer med kjølingen på det ene kortet.

Bortsett fra det, Helt kongle  :thumbup:

5167535[/snapback]

Noe spesiellt jeg må gjøre da hvis jeg kjøper ett nytt kot senere? Må jeg ha en ny type vifte eller?

Lenke til kommentar
her for noen dager siden fikk jeg en utfordring om å lage den heftigste spill/OC pceen i prisguiden uten penge restriksjoner...

blir vel litt i meste laget selv for bill gates :Dhttps://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=21212

5167156[/snapback]

Og hvorfor i all verden har du satt opp ECC/reg minne? Det er jo helt fullstendig bortkastet, og det er tregere enn vanlig minne. Tok du det bare fordi det var det dyreste du fant og du syntest det var tøft? :roll:

Og de LaCie diskkabinettene. Du får jo ingen ekstra ytelse i spill fordi om du har 4 terrabyte harddiskplass i eksterne kabinetter. :roll:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Bortsett fra det, Helt kongle  :thumbup:

5167535[/snapback]

Noe spesiellt jeg må gjøre da hvis jeg kjøper ett nytt kot senere? Må jeg ha en ny type vifte eller?

5167549[/snapback]

oops! så ikke at det var sånn minne sak... HDen er der for å ha litt diskplass å gå på :D

Lenke til kommentar
Gøy med sånne utfordringer  :D

Mitt forslag:

Asus A8N-SLI Premium

AMD Opteron 175

Crucial PC4000 BallistiX DDR 2048MB CL3 Kit

Asus GeForce 7800GTX 512MB GDDR3

På det hovedkortet med den rammen burde det være en forholdsvis smal sak å overklokke den prosessoren til 2700-2800mhz. Da har du ytelse helt i toppklasse  :thumbup:

5166800[/snapback]

Samstemmer i dette. Operton er veldig gode prosessorer, og de klokker vistnok som et uvær :) A64 FX-57 er idioti.

Lenke til kommentar
Samstemmer i dette. Operton er veldig gode prosessorer, og de klokker vistnok som et uvær :) A64 FX-57 er idioti.
Høres lovende ut. Yter Opteron 175 omtrent likt som FX-57 i spill (uten at man evt klokker opp)?

5169107[/snapback]

Nå er Opteron 175 dobbeltkjerne da med 2.2GHz mot FX-57 sin singlekjerne på 2.8GHz!

Jeg ville heller gått for Opteron 175, klokket den opp til 2.4GHz! SPill som kommer fremover nå vil støtte dobbeltkjerne CPU'er. Dessuten koster den halvparten av en FX-57.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...