Gå til innhold

PS2 Chip: Matrix Infinity vs H20

rmon

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en av disse to Matrix Infinity eller H20. Det stor forskjell i pris men det er det vell i kvalitet også...

Jeg er litt skeptisk pga. jeg hadde en Magic 3 engang.

Link til digistore.no

H20 og Matrix Infinity

Pris

- H20 koster 259,-

- Matrix Infinity koster 490,-

Link til produsent

H20

Matrix Infinity

Hvis man har PSTwo hva er best komponent for å ungå ødeleggelse av laser?

Når man skal lodde, hva trenger man?

Eks. som dere må godkjenne:

Utstyrguide fra Infinity Mod

- Biltema Loddepenn 15W (Størrelse på spiss)

- Biltema Tinnsuger

- Loddetinn (60/40 0,25mm?)

- Rengjøringssvamp

- Pasta

- Ledning for jord (GND) og spenning (+3.3V/5V) (Størrelse?)

- Ledning for alle de andre punkt (Størrelse?)

Er ikke dette det jeg trenger?

Eks. på "pakke" fra hammar.no Ledning & Loddetinn Kit til Modchip eller fra loddebolt.com Ledning & Loddetinn Kit til Modchip

Hvis det er noen som har en guide eller lignende så si ifra!

Endret av dr_bull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har installert rundt 10 stk H20 chipper og det er den nye "billig-chippen" jeg bruker.

Matrix Infinity har jeg også installert 15-20 stk av og det rolls-royce innenfor modchip.

De er helt like å installere, akkurat samme punkter nesten (matrix bruker 3.3v og h20 bruker 5v) så dette skal ikke avgjør hva du skal ha.

Hvis du gjør noe feil ved installasjon, er det lettere å "troubleshoote" med Matrix Infinity (såsant du har orange dot chippen) da matrix logo kommer opp hvis bios points er korrekte.

Matrix støtter også firmware upgrade noe ikke H20 gjør.

De du trenger er:

Loddepenn max 15w (jeg bruker selv 18w, men har du ikke lodda i ps2 før så anbefaler jeg 15w, jeg brukte 11w før)

Spiss: 0.5 mm bruker jeg nå , bruker av og til 0.12 mm også men synes den er kronglete (for liten)

Loddetin: Tynnest overhode mulig

Ledning for JORD og GND bruker jeg AWG20/AWG22 eller du kan bruke 2-3 stk av AWG30 (som du bør bruke på de andre punktene)

OK, DET VIKTIGSTE AV ALT ER AT DU FØR INSTALLERT EN BRA LASERFIX!! Har du v12 modell med 303/683 resistorer anbefaler jeg på det sterkeste å KUN bruke subzero fix/summ0ne fix.

Har du problemer med å skaffe denne send meg en PM, men den selges litt forskjellige steder.

Har du v13 maskin, trenger du ikke laserfix og har du v14 maskin (som ikke er i norge enda?) så får du ikke moddet den akkurat nå.

Har du en v12 maskin med 01d tracking/focus resistorer så kan du enten bruke comsoft eller subzero fix. Ingen summ0ne fix trengs da!

Lykke til!

Lenke til kommentar
jeg har ihvertfall matrix infinity i min silver pstwo, den fungerer strålende.. når du skal oppgradere den er det bare å brenne det på en cd og putte det inn så kan du laste inn nyeste versjon..

5170824[/snapback]

Ja, og det kan du vel ikke på H2o chipen..?? så matrix blir da tingen ;)

Men ser at det kan være litt prisforskjeller, jeg betalte 500,- for matrix infinity ferdig montert, men så kjenner jeg han som gjorde det godt da....

Endret av weedman
Lenke til kommentar
Etter som jeg har forstått, er det bare litt mer fancy bloat på matrix chippen :p

Bruker du PS2 til å spille på, så holder det med H20 (Overkill med Matrix chip). Det er hvertfall det jeg er blitt informert om.

5170708[/snapback]

Ja, det er jeg enig i også.

Men H20 har litt buggy auto-boot dvs problemer med PS1 spill.

Men er helt klart en bra chip for kun spilling.

Lenke til kommentar
Etter som jeg har forstått, er det bare litt mer fancy bloat på matrix chippen :p

Bruker du PS2 til å spille på, så holder det med H20 (Overkill med Matrix chip). Det er hvertfall det jeg er blitt informert om.

5170708[/snapback]

5183927[/snapback]

Problemer med PS1 spill? Vil det si at det funker av og til, eller aldri? Eller hva mener du?

Lenke til kommentar

5170708[/snapback]

5183927[/snapback]

Problemer med PS1 spill? Vil det si at det funker av og til, eller aldri? Eller hva mener du?

5190769[/snapback]

Autoboot moden på H20 er veldig buggy, men det kan variere fra modell til modell.

Dvs, veldig ofte booter den ps1 som ps2 spill og da blir det kluss.

Hvis du forcer den i ps1 mode (holde reset i 1.5 sekunder tror jeg) så booter den i ps1 mode (etter hva jeg har lest, men har ikke testet selv)

DEV1 som chippen "støtter" skal vistnok ikke funke på v13 modeller og noen av de tidlige modellene også.

Men overall, en god chip til en god pris.

Er bare viktig å være klar over det/informere de som kjøper chippen at slik er det.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...