Empire of the Sub Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Hei, jeg har dette hovedkortet: Abit BD7 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...E6A9800C150B4C9 Passer da denne prosessoren? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123709&cks=PRL har hatt denne pcen i 4 år: 512mb minne 128mb grafikk kort (gfx 5900) 2.0 ghz Det er forholdsvis lite, og opplevelsen av spill som doom 3, hl 2 osv har vært ganske liten. Oppgraderte til 1gb minne forrige uke, det hjalp kjempe mye. Men pga den gamle prossesoren min, kjører jeg ikke noe høyere settings i spill. Hjelper det meg da å kjøpe 1ghz mer ? Takker for alle svar Endret 18. november 2005 av jhj Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg tror ikke ny prosessor vil gjøre susen. Du kan sjekke hvilken prosessorer som passer på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Eg vil tippe at den raskeste prosessoren du kan bruke er en 2,8ghz Northwood. Det vil gi deg omtrent 40% raskere cpu, det vil du jo merke endel. Men du har mye å hente på å oppgradere grafikkortet ditt også, det du har er ikkje særlig mye å skryte av. Ett GeForce 6600GT eller tilsvarende vil være en stor forbedring. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Hmm det kan jo være en løsning. Skal oppgradere til PCI-E (High-end pc osv) men det er ikke før neste høst. Tenkte jeg kunne oppgradere litt smått imens.. Jeg vil jo kjøre spill med god grafikk osv, men har ikke CPU veldig mye å si? Jeg har jo bare 2.0 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 jhj Postet i dag, 12:28 Hmm det kan jo være en løsning. Skal oppgradere til PCI-E (High-end pc osv) men det er ikke før neste høst. Tenkte jeg kunne oppgradere litt smått imens.. Sånn generelt er ikke det noen god ide når alt begynner å bli såpass gammelt som det er hos deg. Litt av problemet er at ikke noe av det du kjøper idag vil være overførbart til din neste hovedoppgradering, standard for skjermkort slot, prosessor sokkel, minnesokkel/type, harddisk tilkobling er alle områder der utviklingen har løpt fra deg. Selvfølgelig KAN du oppgradere litt her og litt der, og muligens også merke en del forbedring, men husk at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Alt i alt vil jeg anbefale deg og spare de pengene på klattvis oppgradring, og heller desto raskere samle opp nok penger til å bytte alt på en gang. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Enten gjør som pcp sier, eller kjøp noen brukte deler. En 2,8mhz cpu og ett 6600GT kort vil gi deg en ganske stor og merkbar ytelsesforbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå