cyc Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hallo Har en xp1600+ og en plextor 16 griller. Problemet er at det tar ca 7-10 minutter å overføre en 700 mb fil fra cdgrilleren til harddisken. Har en 100gb 2(8?)mb cache western dig harddisk. Samtidig så tar det ca 7-8 minutter å brenne en full cd. Har testet cd brenneren på en annen maskin og der tok det 5 og et halv minutt. Har prøvd å skifte ide kabler på begge devicene. Begge står som master på sine kanaler. Noen som vet hva som kan gjøre dette? Kjører win2000 Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Har du aktivisert DMA på disken??? Lenke til kommentar
cyc Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 hakke peiling. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Win+Break | Hardware | Device Manager | IDE ATA/ATAPI controllers | Properties på Primary/Secondary Channel | Advanced Settings | Transfer mode: DMA if available. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Har du installert Service Pack? DMA kom på Service Pack 2 på win2k.. Derfor installer SP3 siden den er den nyeste.. Lenke til kommentar
cyc Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 HEI HEI HEI Det funket jo som et fly det. Den sto på PIO eller noe sånt. Når jeg satt den på DMA og bootet går det mye kjappere å overføre og maskinen er mye mer stabil når den overfører. Får bare håpe det går fort å brenne cd også. Ja jeg har innstallert sp3. TAKK igjen Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Nok et problem løst! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå