freddan80 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har nettopp kjøpt meg en pc som jeg skal bygge selv. Har satt inn alt unntatt DVD-brenneren, men når jeg starter PC'n virker ikke tastaturet. Får også opp en feilmelding av typen "CMOS Checksum error". Vil jo komme meg inn i BIOS, men tastaturet er helt dødt. Jeg vet at dette virker, da jeg har prøvd det på gamle pc'n. Har aldri bygd pc før, men det var på tide, så jeg takker på forhånd for alle svar. =) mvh Freddan80 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 USB funker ikke (alltid) før windows har loadet så sett den i PS/2 slotn! Lenke til kommentar
freddan80 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Tastaturet bruker ps/2. Har prøvd begge, også USB. Men ingenting skjer. Prøvde å skru på PC'n idag igjen, men samme feilmelding. Eneste forandring er at det virker som det er liv i tastaturet. Numlock, capslock og scrollock lyste opp før de ble svarte igjen, så helt dødt er det ikke. Men det må være dårlig kontakt eller noe et eller annet sted? Kanskje feilen ligger på selve HK sin ps/2 port? Freddan80 Lenke til kommentar
RuneT Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Tastaturer er kankje et villspor. Er det så at pc'en ikke booter i det hele tatt? Eneste problem med feil/manglende tastatur er at du kan få feilmelding på eksakt dette og trukk en tast for å gå videre. Tror kankje biosen din er føkked? Lenke til kommentar
freddan80 Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Vet ikke hva feilen var, men tok ut alt og satt det inn på nytt. Funket da. Kanskje jordningsfeil et eller annet sted. =) freddan80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå