Kilronan Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg har en 4-5 år gammel XP2400+ prosessor som plutselig har begynt å opptre underlig. Maskinen starter som normalt, men når Windows har lastet så kjører CPU 100% hele tiden. Alt går som som sirup for å si det mildt. Temperaturen på CPU ligger på 57 grader. Noen som har ide om hva som kan være galt? Edit: I Windows oppgavebehandling står det at imapi.exe bruker 98-99% CPU. Endret 17. november 2005 av Kilronan Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 det der høres ut som et virus... ta spyvare sjekk. oppdater antivirus osv Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Description: imapi.exe is a part of the Microsoft Windows operating system, more specifically the Image Mastering Applications Programming Interface, which is used for CD recording. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 det betyr at den fila er innfisert trur jeg camron på sin måte prøver og forklare Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har kjørt oppdatert Norton Antivirus 2005. Fant ikkeno. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Ikke stol for mye på Norton. Ta en online virustest. Funka best hos meg... Kan også være dårlig koding i et program du kjører som gjør det. Hos meg var S-ATA-driveren føkka og fikk services.msc til å gå amok å bruke 100% av ressursene. Driverprogrammet selv brukte 0%, men da jeg avslutta det falt bruken av systemressurser fra 100% til rundt 1% Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Prøv Ad-aware. Trenger ikke være infisert, etter min mening, men den har fått et eller annet rusk i maskineriet. Slå av prosessen og se. Den kan ikke være sååå viktig Kanskje du burde reinstallere evnetuelle CD-brennerprogrammer. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Tviler egentlig på at det er verken virus eller spyware, det er nok heller en driver som har slått seg vrang. Det er desverre ikke lett å gi noe fasitsvar på hvordan det skal fikses. Reinstallasjon av Windows fikser det meste, men det er stress. Du kan prøve å fjerne alle brenneprogrammer, og reinstallere dem. Dette spørsmålet hører forøvrig egentlig til i programvareforumet. Endret 17. november 2005 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Dette spørsmålet hører forøvrig egentlig til i programvareforumet. 5166479[/snapback] Har skjønt etterhvert at det er et programvareproblem. Tenkte først at CPUen hadde blitt snål. Men uansett, takk for alle svar Den gjeldende Win-installasjonen er forøvrig ikke mer enn en uke gammel, men jeg gir opp og prøver å installere på nytt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bare avslutt prosessen. Slår maskina seg vrang er det jo bare å restarte. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 "Format c: så skal du se" Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 "Format c: så skal du se" 5168749[/snapback] ... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jaja, var i det poetiske hjørnet idag Enten kan du bare avinstallere det programet, eller formatere... Dette da hvis ikke virus, adaware eler spyware-fjernere virker... Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Enten kan du bare avinstallere det programet, eller formatere...Dette da hvis ikke virus, adaware eler spyware-fjernere virker... 5169180[/snapback] Jeg gav opp og installerte XP på nytt. Så slapp jeg fritidsproblemer denne dagen også. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 um isteden for å starte en annen trås så tar jeg det like godt her. jeg har samme problem. eneste er at jeg har en ny CPU og det er Services.exe som er skyld i 100% CPU bruk :/ har ordnet litt i servicene men ingenting ble fikset. kjører minimalt med servicer, det er ikke virus adaware eller noe lignende. Som dere kanskje vet så kan man verken slå av eller styre affinity på Services.exe Noen erfaringer? please help:p Det er en AMD x2 3800+ 2.00Ghz Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 um isteden for å starte en annen trås så tar jeg det like godt her. jeg har samme problem. eneste er at jeg har en ny CPU og det er Services.exe som er skyld i 100% CPU bruk :/ har ordnet litt i servicene men ingenting ble fikset. kjører minimalt med servicer, det er ikke virus adaware eller noe lignende. Som dere kanskje vet så kan man verken slå av eller styre affinity på Services.exe Noen erfaringer? please help:p Det er en AMD x2 3800+ 2.00Ghz 5179138[/snapback] Jeg fikk samme problemet som jeg nevnte helt øverst, atter en gang etter å ha installert Win XP på nytt. Denne gangen husket jeg imidlertid hvilket program jeg installerte sist. Dette programmet ble så avinstallert og cpu-load fallt til normale 2-5% v/idle. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Dersom du skriver "tasklist /svc" så får du se hvilke services som ligger bak prosessen. Så kan du prøve å avslutte de forskjellige servicene og se hvilken som lager problemer. Og for "4-5 år siden" lå AMD prosessorer på omtrent 1 GHz, så din xp2400 er ikke så gammel. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Og for "4-5 år siden" lå AMD prosessorer på omtrent 1 GHz, så din xp2400 er ikke så gammel. 5179408[/snapback] Du har rett. Min XP2400+ bestilte jeg 27/12-02. Kostet kr 1574,80 på Komplett. -) Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 http://www.dead-eye.net/WinXP%20Services.htm Den er kjekk, der ser dere hva som bør kjøres/ikke kjøres og hvorfor.. IMAPI CD-Burning COM Service ~ Used for that cool "drag and drop" CD burn capability. You will need this service to burn CD's. The good news? If set to Manual, the service starts and stops itself when used with some software packages. Practically the only service that does do this! If you still cannot burn a CD with it on Manual, switch to Automatic and feel safe that it will only be used when "needed." My best guess is that this takes up about 1.6 MB of memory in an idle state. Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Fikk fikset mitt problem. Jeg hadde flere ganger resatt både Bios batteriet og Jumnperen, men tenkte at jeg kunne teste om det hadde med minne å gjøre siden jeg nylig la det over i Dual istedenfor å ha det i Single, når jeg tok det tilbake i Single forsvant prolemet og CPU funker som den skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå