kludvik Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Istedet for å kjøpe den nye 360 boxen valgte jeg en modda box med Xecuter 2,6CE chip og 250GB HD. Jeg vil gjerne koble den til PC'en og nettet. Hva trenger jeg? Vil ha det billig, enkelt og bra Har Thomson kabel modem(canaldigital) og nettverkskort integrert i hovedkortet. Har også en god del nettverkskabel... ikke "crossover". Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hvis du har en switch/router trenger du du ikke noe mer enn en vanlig nettverkskabel. Det skulle vel oppfylle kravene dine om billig og enkelt. Hvis du kobler rett i nettverkskortet antar jeg at du trenger en krysset kabel. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Du trenger enten et ekstra nettverkskort i pcen eller en router. Vil anbefale sistnevnte siden denne løsningen ikke krever at pc er på for å få boxen på nett. Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Kan jo koble kabel modemet til pc'en med USB og X-box til PC med nettverkskabel. Det kan gå... kanskje ikke. Må jeg ha router eller switch? Hva er fordelen med router? Tilleggsspørsmål: Noen som har erfaring med denne kabelen? Det er en XBOX Component AV Cable som koster 79,- og originale som tilhører MS X-box koster ca. 900kr. Det kan ikke være så stor forskjell?!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Det er en XBOX Component AV Cable som koster 79,- og originale som tilhører MS X-box koster ca. 900kr. Det kan ikke være så stor forskjell?!! 5170390[/snapback] Huh? Jeg tror jeg betalte under 200 kr for min originale HD-pack. Dette er riktignok et par år siden, men uansett... Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Må jeg ha router eller switch? Hva er fordelen med router? switch = billig og ok til å overføre filer mellom pc og xbox Skal du utnytte xboxen fullt ut bør du ha mulighet for å være på nett samtidig med pcen uten å trenge å koble om osv. anbefaler deg å kjøpe en router, det er enklest så kan du bruke både boxen og pc samtidig. Tilleggsspørsmål: Noen som har erfaring med denne kabelen? Vet ikke noe om den kabelen men jeg hadde aldri brukt ei krone på å bytte ut den orginale med den der. Husker ikke hva min het (mulig den heter joytec eller noe sånt??) men den har optisk lyd ut - det ble en vannvittig lydforbedring. Har gullkontakter og greier også men jeg ser ikke forskjell på den gamle 28" min. Du får billige monster kabler til xbox på ebay (1/3 - 1/5 av prisen hjemme for nye kabler ca.) de er best hvis du har stor skjerm. Boxen min gikk sundt Fikk overspenning (lyn) inn telefonlinjen og det ødela nettverkskortene på alle pcer inkludert xboxen. Tror ikke det går an å fikse xboxen desverre så jeg skal ha meg en ny snart for jeg har ikke brukt den siden etter at det ble slutt på å streame lyd/musikk/bilder fra pcen. edit: ja rikky har rett. Er det denne du mener de skal ha 900,- for http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110799&cks=PRL ?? Må ikke handle sånt hos spaceworld vettu Endret 18. november 2005 av Toffa Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Toffa: Kabelen du har linket til er en scartkabel. Edit: Jeg bestilte min fra www.dvdboxoffice.com den gangen den ikke var mulig å oppdrive i Europa. Nå havner den imidlertid like over 200 kr-grensa. link Edit2: En fordel med den originale er at det er en breakout box (boks med utganger), så du kan fint bruke den i kombinasjon med en lang valgfri kabel til f.eks projektor. Endret 18. november 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 uff, ja det er det Finner nesten bare kabler til xbox 360 nå jo Lenke til kommentar
kludvik Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) edit: ja rikky har rett. Er det denne du mener de skal ha 900,- for http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110799&cks=PRL ?? Må ikke handle sånt hos spaceworld vettu 5170624[/snapback] Nei, det er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307442&cks=PRL Komponent= 3 stk rca kabler (Grønn, Blå og Rød). Endret 18. november 2005 av kludvik Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Her finner du en del billig til xbox: http://www.play-asia.com/paOS-14-71-2b.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå