yngvedh Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Hei folkens! Jeg har fått et problem som oppsto etter jeg oppgraderte PC'en. Jeg har byttet hovedkort, prosessor, skjermkort og strøforsyning. Alt gikk knirkefritt, installerte windows på nytt og alt fungerte som det skulle. Men etterhvert en gang i bland henger muspilen seg opp. Det vil si at det er bare bildet på skjermen av muspekeren som slutter å følge musen rundt på skjermen. Musen fungerer i beste velgående, jeg klarer å følge den litt da f.eks start-knappen blir highlightet da jeg flytter musen ned i venstre hjørne av skjermen. Det som er snodig er at når den henger, kan jeg ordne det ved å trykke på en hvilken som helst tast på tastaturet, og det fungerer hver gang. Jeg har ikke vært borti maken før og jeg har vært borti mye rart. Jeg har rett og slett ingen anelse om hva det kan være, men jeg har en indikasjon på at dette tar seg opp når PC'en har mye å gjøre, men det virker ikke som det har spesielt med noen av komponentene å gjøre. Skulle tro det var skjermkortet eller driverne er innblandet siden muspil-ikonet mest sansynlig er hardware aksellerert, eller tar jeg feil? Jeg har installert alle de siste driverene som jeg klarer å oppdrive og jeg har følgende system: OS: Windows XP Pro SP2 Prosessor: AMD Athlon X2 3800+ Hovedkort: Asus A8N-E Minne: 1Gb Geil Harddisk: 2 stk 200Gb S-ATA CD/DVD: Plextor DVDRW Strømforsyning: Hiper R 580W Skjermkort: Gainward Ultra/3400PCX Geforce 7800GT Mus: Logitech G5 Tastatur: Logitech UltraX Har ikke overklokket eller noen ting, alt er i original stand. Nå vil jeg gjerne få ordnet dette opp, men jeg vil også gjerne finne ut av årsaken til dette og ikke bare fikse det, hadde vært supert om noen her visste hva som forgår her. EDIT: Satt å jobbet med IntelliJ IDEA (Et java programmerings verktøy skrevet i java) så låste den seg MYE. Aner ikke hvorfor, men det er et spor til i det minste.. På forhånd takk, Yngve Devik Hammersland Endret 17. november 2005 av yngvedh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå