Goebbels Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei. Har innimellom et irriterende problem med bilen min. Når bilen står og går på tomagang, kan turtelleren finne på å hoppe opp og ned mellom 500 og 1000 rpm, uten at jeg gjør noe.. når den er sånn, og jeg gir på for å "blåse ut" litt tar det unomal lang tid før turtallet er nede på normalt. normalt har jeg ca 750 rpm når jeg har vanlig tomgang, og turtelleren "stuper" ned etter en "utblåsning" Problemet kommer og går uten noen særlig god grunn eller ved faste tilfeller. Noen som har noen ide om hva dette kan være for noe? btw: bilen er en BMW 323 97 modell. Mvh G Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hm, hadde et lignende problem på min Golf II, men fikk aldri sjekka hva det var. Uten at jeg har spesielt mye teknisk innsikt, så er det vel noe som heter tomgangsregulator..? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Men det kommer helt sporadisk, dukket opp i dag. men har ikke vært sånn på et par uker. og for et par uker siden, da var det relativt hyppig. G Lenke til kommentar
exs Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Men det kommer helt sporadisk, dukket opp i dag. men har ikke vært sånn på et par uker.og for et par uker siden, da var det relativt hyppig. G 5166005[/snapback] det er tomgangsregulatoren din som holder på og ryke, det er bare og få bytta den så fort som mulig for den kommer ikke til og bli noe bedre Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Sannsynligvis ja. Dersom du ikke har en stepmotor. Denne kan muligens tas ut for rensing. Tror jeg. Ellers bør du sjekke systemet for falskluft. T'Weed Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Hva skjer evt når denne regulatoren ryker? G Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 har du EGR ventil? isåfall kan det være denne som sender eksos inn i motoren igjenn, da vil motoren gå litt ugjevnt. vet at Mercedes har dette på mange av sine modeller, da går motor ugjevnt i ca. 40 sekunder før EGR ventilen stenger for eksosen som skal tilbake til motoren. (p.s det er normalt at motoren går ugjevnt på tomgang hvis du har EGR ventil som er åpen og sender eksos tilbake i motoren.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå